Vzrůstá počet diváků, kteří se při sledování televize nespoléhají jen na klasický televizor. Většina Čechů vlastní víc než jedno zařízení pro sledování video obsahu.

Češi jsou televizní národ, více ne polovina z nich věnuje sledování televize přes tři hodiny denně. Vyplývá to z průzkumu agentury NMS Market Research pro společnost SES. Přes dvě třetiny diváků navíc vlastní více než jedno zařízení pro sledování televize. „Do popředí se dostávají i jiná zařízení, například notebooky,“ uvedli autoři průzkumu s tím, že alternativní zařízení jako počítač nebo tablet používají pro sledování televize spíše muži. Ti také vlastní více než dvě zařízení pro sledování video obsahu. „Podobně je na tom mladší generace. Ta častěji používá více zařízení a před televizí dává přednost například chytrým telefonům,“ upozorňuje agentura NMS Market Research.

Diváci, kteří věnují sledování televize více než tři hodiny denně, se během této doby častěji připojují k internetu a sociálním sítím. Agentura rovněž zjistila, že pokud mají čeští diváci na výběr, preferují příjem televizních programů v HD kvalitě. V průzkumu se takto vyjádřilo 61 procent respondentů, zatímco pouze čtyři procenta upřednostňovala programy ve standardním rozlišení obrazu. Víc než polovina dotázaných, konkrétně 53 procent, již někdy slyšela o Ultra HD (4K) rozlišení. Průzkum probíhal formou online dotazníků v květnu letošního roku a zúčastnilo se ho 503 respondentů.