Popularita televizorů s úhlopříčkou 60 palců a více mezi českými diváky neustále roste. Nejprodávanější jsou ale modely s úhlopříčkami 40 až 43 palců.

Stále větší televizory si pořizují do svých domácností čeští diváci. Z ankety, kterou mezi prodejci spotřební elektroniky provedl deník Právo, vyplynulo, že stále více roste zájem o televizory s úhlopříčkou 60 a více palců, tedy od půldruhého metru. „Největší zájem je obecně o televize s úhlopříčkou 40–43 palců. Na popularitě v poslední době výrazně rostou modely s úhlopříčkou 55 palců, které u nás jako u specialisty na IT a černou elektroniku spolu s dalšími modely větších velikostí lidé vyhledávají stále častěji,“ řekl listu Tomáš Pilský, obchodní ředitel e-shopu CZC.cz.

Větší poptávku po velkých televizorech potvrzuje i největší tuzemský e-shop Alza.cz. „Stále pokračuje nárůst prodejů úhlopříček 55–59 palců, nejvýrazněji ale roste prodej úhlopříček 60–69 palců,“ uvedla jeho mluvčí Patricie Šedivá. Konkurenční internetový obchod Mall.cz podle mluvčího Jana Řezáče zaznamenává největší zájem o televizory s úhlopříčkami 55 až 65 palců. „Stále stoupá i obliba největších úhlopříček, které mají až 88 palců,“ dodal Řezáč. Zákazníci při koupi nového televizoru vybírají i podle toho, zda má tuner DVB-T2/HEVC, umí zpracovat signál v rozlišení 4K a hybridní vysílání HbbTV.

„Za období leden–září 2017 došlo k zásadní proměně podílu prodaných modelů: s DVB-T2 to bylo 90 %, bez DVB-T2 zbylých 10 %,“ řekla Právu mluvčí Alzy Patricie Šedivá. Co se týká jednotlivých značek televizorů, mezi Čechy vede Samsung a LG, větší poptávka je také po televizorech Sony a Philips.

Štítky