Podle výzkumného oddělení OMG Research skupiny Omnicom se čeští diváci zatím přechodem na DVB-T2 příliš nezabývají.

Druhá televizní digitalizace letos nepovede k masivnějšímu zájmu o nové televizní přijímače. Plánovaný přechod na pozemní digitální televizní vysílání ve standardu DVB-T2 přiměje do konce roku ke koupi televizoru nebo set-top-boxu s tunerem DVB-T2 a kodekem HEVC jen okolo 14 procent diváků, kteří jsou o této změně informováni. Vyplývá to z průzkumu, který v srpnu uskutečnilo výzkumné oddělení OMG Research skupiny Omnicom. Pět procent diváků se podle stejného průzkumu chystá kvůli vypínání DVB-T zakoupit placený balíček od některého z poskytovatelů kabelové a nebo satelitní televize.

„Téměř pětina lidí přechod na DVB-T2 nemusí řešit, protože je za ně vyřeší jejich poskytovatel satelitního nebo kabelového vysílání,“ napsal o výsledku průzkumu časopis Marketing & Media. Zhruba polovina respondentů uvedla, že přechod na DVB-T2 zatím nijak neřeší. Jsou mezi nimi i diváci, jichž se změna nijak nedotkne, protože již dnes přijímají kabelovou, satelitní nebo IP televizi. Průzkumu se zúčastnilo 500 lidí ve věku 18 až 60 let, kteří jsou členy reprezentativního panelu Snapshots internetové populace v České republice, jež porovozuje OMG Research.

Štítky