Operátoři placených televizních služeb vedou dezinformační kampaň o DVB-T2 a snaží se získat nové zákazníky, kteří se obávají ztráty televizního signálu.

Druhá televizní digitalizace přitahuje pozornost provozovatelů placených televizních služeb, kteří se ne vždy férovým způsobem snaží přechodu na DVB-T2 využít k propagaci vlastních programových nabídek. Na stále častější praxi zneužívání tématu DVB-T2 ke strašení televizních diváků upozornil tento týden na tiskové konferenci k rozšiřování přechodové sítě Českých Radiokomunikací generální ředitel této společnosti Martin Gebauer. „Běží tady dezinformační kampaň, kdy jisté společnosti volají lidem domů a tvrdí jim, že terestrické vysílání skončí a že si mají koupit balíčky placených televizí,“ upozornil.

„Tyto informace mají za cíl klamat spotřebitele a jde o nekalou soutěž, která je neetická a není na ní zbla pravdy,“ dodal Gebauer. Konkrétní společnosti nechtěl jmenovat. Dezinformacím ze strany provozovatelů placených televizních služeb by měla zabránit státní informační kampaň k přechodu na DVB-T2, která by měla začít po přijetí Technického plánu přechodu na DVB-T2. Takzvaný „jízdní řád“ druhé televizní digitalizace připravuje Koordinační expertní skupina při ministerstvu průmyslu a obchodu s Českým telekomunikačním úřadem. Do konce června by jej měla schválit vláda jako svoje nařízení.

Štítky