Největší česká internetová firma koupila 67-procentní podíl v rádiích Expres FM a Classic Praha. Hodně sází na internetové vysílání jako alternativu k DAB+.

Většinové podíly v pražských a středočeských rádiích Expres FM a Classic Praha koupila internetová společnost Seznam.cz. Po startu vlastní televize Seznam tak vstupuje do dalšího mediatypu. V obou rádiích Seznam získal podíl 67 procent, 33 procent zůstává původním vlastníkům Davidu Šimoníkovi a Petru Stuchlíkovi. Na hudebním zaměření rádií se podle Seznamu zatím nic měnit nebude, totéž platí i o personálním složení stanic. Nový majitel chce naopak posílit zpravodajství obou stanic, v jejichž vysílání se objeví produkce redakcí Seznam Zprávy a Televize Seznam.

„Chceme posluchačům nabídnout jejich oblíbenou hudbu doplněnou o kvalitní zpravodajství, rozhovory a informace, které jinde nenajdou. Kromě propojení zpravodajského obsahu počítáme s tím, že se v éteru mohou objevit tváře, respektive hlasy, naší zpravodajské redakce, které nyní připravují obsah pro Seznam Zprávy, Televizi Seznam, ale i Novinky.cz či Stream.cz,“ přiblížil místopředseda představenstva Seznam.cz Pavel Zima. Nový vlastník chce také rozšířit pokrytí obou rádií, a to jak prostřednictvím pozemního digitálního vysílání DAB+, tak po internetu.

„Budeme podporovat digitalizaci rádií v České republice, ale zároveň se zaměříme na vlastní cesty, konkrétně využití internetu,“ uvedl Zima, podle něhož k žádné další digitalizaci také vůbec nemusí dojít, a právě proto se Seznam.cz chce spolehnout na vlastní způsob šíření rozhlasového vysílání. Obchodním partnerům nabídne Seznam.cz v brzké době reklamní balíčky, které budou obsahovat reklamní plochy jak na internetu, tak v televizi či právě v rádiu.

Štítky