Zejména satelitní společnosti se podle Martina Gebauera snaží vyvolat dojem, že pozemní digitální televizní vysílání končí.

Nekalé reklamní praktiky používají v souvislosti s druhou televizní digitalizací provozovatelé placených televizních služeb, zejména pak satelitní televize. V rozhovoru pro Hospodářské noviny to řekl generální ředitel Českých Radiokomunikací (CRA) Martin Gebauer. „Zaznamenáváme snahy jednotlivých placených platforem využít situace a získat diváky k sobě. Jde o velmi neetický způsob prodeje jejich produktů. Hlavně satelitní firmy tvrdí, že pozemní vysílání jako platforma skončí, že je přechod velmi nejistý a že budoucnost je ohrožena,“ uvedl šéf CRA.

K TÉMATU: Nova a Prima vám zmizí z obrazovky, straší televizní „šmejdi“ před přechodem na DVB-T2

Satelitní firmy mají podle Gebauera pro domácnosti zvláštní nabídky, ve kterých tvrdí, že zákazníci dostanou set-top-boxy a vybavení zdarma. „Ale nemluví už o měsíčních poplatcích v řádech stovek korun. Dokonce volali mně domů z nějakého call-centra, abych přešel, že pozemní vysílání končí. Je to velmi klamavý způsob prodeje a hraničí to s nekalými obchodními praktikami,“ upozornil generální ředitel CRA. Firma už v minulosti řešila nepravdivé články několika webů, které úzce spolupracují s Českou asociací satelitních operátorů. Nelíbí se jí například dopisy, kterými největší satelitní služba Skylink oslovuje všechny domácnosti v České republice.

ČTĚTE TAKÉ: Šéf CRA varuje před „šmejdy“. Volají divákům a tvrdí, že terestrické televizní vysílání skončí

Podle Jaromíra Glisníka, člena představenstva lucemburské společnosti M7 Group, která je provozovatelem Skylinku, však jde o regulérní nabídku divákům. „Konec stávajícího systému pozemního vysílání představuje pro uživatele příležitost přejít na jinou, vyspělejší technologii televizního příjmu. Domníváme se, že Skylink je ideální volbou a hodláme ho i nadále propagovat,“ uvedl Glisník pro HN.

Štítky