Podle GfK roste prodej televizorů jen mírně. Co neroste, je prodej těch energeticky úsporných

Především díky mistrovství světa ve fotbale rostl v prvním pololetí roku 2018 objem celosvětových tržeb. Tahounem byla zejména Latinská Amerika a 4K.

Nárůst tržeb z prodeje televizorů byl v prvním pololetí 2018 skutečně mírný a oproti srovnatelnému období minulého roku představoval pouhé procento. Celkově vzato se letos očekává celosvětový prodej 238 milionů přijímačů, meziroční nárůst by měl činit dvě procenta.

GfK pak v první polovině roku 2018 zaznamenala celkové tržby ve výši 45 mld. €, přičemž polovinu činila úhlopříčka 50 palců a větší. K růstu nejvíce přispívá Latinská Amerika (11 %) a zvyšující se zájem o špičkové televizory s vysokými cenami. Roste ale také prodej tzv. chytrých televizorů a za růst částečně může i oživení na rozvíjejících se trzích.
Pro srovnání: trhy v Evropě a v asijsko-pacifickém regionu (bez upřesnění) se pohybovaly mezi minus pěti a plus čtyřmi procenty.

Tahounem jsou úhlopříčky 127 cm a větší

Jak bylo řečeno, televizory s úhlopříčkou 50+ palců představovaly polovinu celosvětových prodejů. Markus Kick, expert GfK na spotřební elektroniku, k tomu říká: Tyto vysoce kvalitní přístroje nabízejí v kategorii prémiových cen technologií HDR nebo organické LED (OLED) umožňující lepší kontrast a dokonalé zobrazení, což vede k nárůstu hodnoty prodejů o více než 100 %. „Západní Evropa“ nejvýrazněji posouvala trend směrem k OLED, ale téměř všechny regiony vykazují trojciferný růst. Předpokládá se, že ve 2. pololetí roku se do hry zapojí další výrobci a dále posílí dynamiku tohoto trhu. Pokud jde o rozlišení obrazovek, 4K je stále na vzestupu…

Prodeje TV s A++ stále minimální

V prvním pololetí 2018 představoval internetový prodej televizorů celkově vzato 18 % z jejich celosvětového prodeje, což oproti minulému období představuje nárůst o 3 %. K nejzajímavějším zjištěním GfK však patří to, že díky trendům v podobě rozlišení Ultra HD a nákupu rozměrnějších obrazovek dochází k negativnímu dopadu na spotřebu elektrické energie.

V Evropě mělo během prvního pololetí roku pouze 33 % prodaných televizních přijímačů energetickou třídu A+, prodej zařízení s A++ je stále zanedbatelný.

Vstup do Diskuse

Napsat komentář