Jak ukazují data monitoringu reklamy Nielsen Admosphere, českému reklamnímu trhu se v minulém roce dařilo velmi dobře.

Trhu s reklamou se u nás daří dlouhodobě a nejsilnějším mediatypem byla v roce 2018 opět televize, přičemž ceníková hodnota zde zveřejněné reklamy zaznamenala meziroční deseti procentní nárůst. Dosáhla tak částky na 53,1 mld. Kč.

Zdaleka nejvyšší část tuzemských reklamních investic je stále alokována do televize. V ceníkových cenách bylo loni v tomto mediatypu proinzerováno více než 50 miliard korun. Televize si navíc udržela velmi slušné tempo růstu, na kterém se podílelo jak opětovné zdražení cen reklamy, tak i další navýšení počtu odvysílaných reklamních sdělení, komentuje pravidelné celoroční výsledky Tomáš Hynčica, Business & Research Director Nielsen Admosphere.

Žebříček mediatypů zanedlouho doplní hodnoty za internet, které v následujících týdnech zveřejní Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). Už nyní se však dá říci, že v roce 2018 přesáhla – v ceníkových cenách – celková hodnota českého mediálního obchodu s reklamou 100 mld. Kč.

Žebříček zadavatelů reklamy za rok 2018:

  1. Kaufland – ceníková hodnota 1,7 mld. Kč; 73 % meziroční nárůst
  2. Lidl – ceníková hodnota 1,5 mld. Kč; nárůst 21 %.
  3. Alza.cz – ceníková hodnota 1,5 mld. Kč; nárůst 5 %

Štítky