S placenými kanály v terestrice máme zkušenost ze Slovenska a Maďarska, řekla šéfka společnosti Axocom týdeníku MarketingSalesMedia.

Pokud by se některé komerční televize v České republice rozhodly vysílat v terestrice kódovaně a za poplatek, určitě by si našly své zákazníky. Týdeníku MarketingSalesMedia to řekla Erika Luzsicza, ředitelka společnosti Axocom, jež zastupuje komerční televize při vyjednávání s operátory placených vysílacích služeb. O zpoplatnění svého vysílání, alespoň tedy v HD kvalitě, uvažuje v souvislosti s přechodem na DVB-T2 televize Nova. „Máme s ním zkušenosti na Slovensku, kde je ale penetrace ve vývojové fázi,“ přiblížila Luzsicza.

„V Maďarsku naopak vznikla placená nabídka hned se spuštěním digitálního zemského vysílání a podle dnešních odhadů ji má třetina domácností, jejichž primárním nebo jediným zdrojem signálu je DVB-T. Otázkou je, jak by na placené vysílání v DVB-T reagovaly české domácnosti. Na základě zkušeností z jiných trhů by tato nabídka ale zřejmě našla své zákazníky,“ věří šéfa společnosti Axocom. Nové sítě DVB-T2 by podle ní mohly přilákat zahraniční televize i pro volné vysílání, otázkou však zůstává, zda by se tyto programy dokázaly uživit pouze z prodeje reklamních časů.

„Možné to je. Otázkou je, kolik dalších kanálů nový standard DVB-T2 unese. Druhá stránka je, jestli pak tolik stanic ve volně šířeném vysílání dlouhodobě unese reklamní trh. Vstupní náklady do DVB-T jsou několikanásobně vyšší než u placených kanálů,“ uvedla Luzsicza pro MarketingSalesMedia. Zahraniční mediální skupiny podle ní také berou ohled na to, aby nenarušily svoji strategii na ostatních trzích. Jestliže tedy například v Německu vysílá Eurosport nekódovaně a u nás jde o placený kanál, nechtějí vstupovat s nekódovanou verzí na český trh.

Štítky