Termín zahájení státní informační kampaně k druhé televizní digitalizaci ještě nebyl stanoven. Kampaň je podle ministerstva průmyslu a obchodu stále „v přípravě“.

Informační kampaň k přechodu na nový typ pozemního digitálního televizního vysílání DVB-T2 je v přípravě a ministerstvo průmyslu a obchodu zvažuje všechny varianty od jejího zadání externím dodavatelům po realizaci vlastními silami. Na dotaz serveru Televizníweb.cz to uvedl mluvčí resortu František Kotrba. „V současnosti dostupné informace o přechodu na DVB-T2 jsou k dispozici na webových stránkách MPO. Termín spuštění vlastní kampaně nebyl ještě stanoven,“ dodal na otázku, kdy kampaň odstartuje.

Podle vládní Strategie rozvoje terestrického televizního vysílání přijaté loni v červenci má MPO na státní informační kampaň k druhé televizní digitalizaci čerpat až 350 milionů korun. Mluvčí ministerstva ale pro Televizníweb.cz vyloučil, že by rozpočet kampaně dosáhl takové částky. „Náklady na informační kampaň nebudou dosahovat zdaleka uvedené výše. Jednalo se o stanovení maximálního stropu pro účely Strategie, tj. rámcového přehledu předpokládaných nákladů celého procesu přechodu z DVB-T na DVB-T2,“ uvedl František Kotrba.

Ministerstvo zatím nemá podle mluvčího představu, jaké všechny mediatypy při kampani využije, ani jakým způsobem do ní zapojí veřejnoprávní Českou televizi. „Informační kampaň je v přípravě a zvažují se různé varianty mediatypů, včetně role ČT,“ sdělil Kotrba. Kavčí hory podle generálního ředitele ČT Petra Dvořáka připravují společné memorandum s ministerstvem na podporu DVB-T2. Informaci potvrdil i František Kotrba. „Mezi MPO a ČT probíhá v této otázce intenzivní komunikace a memorandum je v přípravě,“ uvedl. Podle šéfa ČT by obě instituce měly memorandum představit v polovině srpna nebo nejpozději začátkem září.

Štítky