„Na dotaz, zda s televizí tráví Češi více času než se svým partnerem, odpověděla kladně skoro pětina dotázaných a další více než čtvrtina uvedla, že je to tak půl na půl,“ říká Martin Huba, produktový manažer společnosti Samsung, která průzkum zadávala, a dodává: „Třetina Čechů také uvedla, že má televizor záměrně zapnutý při usínání.“
Televizor má u nás 96 % domácností a před obrazovkou průměrný Čech denně vydrží 3 hodiny a 45 minut, zatímco rekordní Američané jsou na tom ještě o 62 minut „lépe“.
Rádi bychom zhlédli celou seriálovou sérii najednou…
Téměř 40 % českých domácností vlastní jeden televizní přijímač, 37 % pak dva a pět procent nemá žádný televizor. Trendem u těch, co ho mají, a to je jasné znamení pro televizní společnosti, je maratonové sledování seriálů, tzv. binge watching, kterým díky zveřejňování celé seriálové řady najednou proslul zejména Netflix. Tento styl vyznávají hned tři z deseti Čechů a dalších 41,5 % to dělá občas. Čtvrtina z nás pak také už někdy zažila či dokonce pořádala seriálový nebo filmový maraton.
Chytrých televizorů je málo, ale jsou na vzestupu
Smart TV momentálně vlastní zhruba třetina dotazovaných Čechů (35,5 %). Téměř polovina však o jeho nákupu uvažuje a letos s tím počítá 16,5 % respondentů, v nejbližších letech pak plných 31 %. Průzkum však neřešil, kolik lidí skutečně chytré funkce využívá a jaké.
Televizor je pro nás především prostředek odpočinku po práci (40 %) a průvodce při nudných činnostech jako jsou domácí práce (37 %). Sledování televize při jídle vyznává 21 % lidí, ráno si ho pustí 16 % a před spaní dokonce 51 % lidí.
Pětina z nás sleduje televizor celý den, jasně vedou filmy, u žen pak seriály
Celý den sleduje televizní vysílání každý pátý Čech (19 %), plných 59 % stráví sledováním televize více než dvě hodiny denně a 18,5 % více než 4 hodiny denně. Tomu nahrává i to, že vedle nejčastějšího umístění televizoru v obýváku (93 %), ho najdeme i v pracovně (7 %), v kuchyni (16 %), v dětském pokoji (22 %) a kupodivu také v ložnici (34 %).
Zdaleka nejvíce času stráví Češi sledováním filmů (82 %), seriálů (70 %), zpravodajství (67 %), dokumentů (51 %) a také sportovních přenosů (40 %) a reality show (19 %). Ženy na rozdíl od mužů upřednostňují seriály (78 %) a reality show (23 %), kdežto muži jsou většími sportovními fanoušky (50 %). Možná ale není známo, že sportovní přenosy sleduje i 30 procent žen a dívek…