Díky Mistrovství světa ve fotbale rostl trh s televizory, OLED jede v Evropě a v Japonsku

Celosvětový trh s televizory stoupl minulý rok o 2,9 % na 221 mil. kusů, a to díky FIFA World Cup 2018. Alespoň si to myslí společnost IHS Markit.

Ta dospěla k názoru, že právě díky tomu diváci také kupovali nové přístroje s rozměrnějšími úhlopříčkami. Skoro polovina produkce byla s rozlišením Ultra HD (bez bližší specifikace).

Paul Gray, ředitel výzkumu IHS Markit to komentoval slovy: „Průměrná úhlopříčka televizoru (poznámka autora: nově vyrobeného) z roku na rok stále roste minimálně o palec.“ A dodává, že s tím jak klesají ceny LCD, se zákazníci stále více přiklánějí ke koupi větších a větších úhlopříček za které platí méně peněz.

Produkce televizorů UHD dosáhla 99 mil. kusů a byla tlačena vzhůru právě rozměrnějšími úhlopříčkami. Čína dodala na světový trh 30,1 mil. a Severní Amerika 24,7 mil. kusů. Plných 63 % televizorů odeslaných do tzv. Západní Evropy bylo ve 4. čtvrtletí 2018 s rozlišením Ultra HD. Celosvětově bylo také v roce 2018 vyprodukováno 18.600 kusů televizorů s rozlišením Ultra HD (8K).

V Severní Americe bylo v roce 2018 více než 85 % dodaných televizorů chytrých, což je o deset procent více než předchozí rok.

Zásilky OLED jdoucí do Japonska a tzv. Západní Evropy se ve 4. čtvrt. 2018, v porovnání s předchozím rokem, zvýšily o 20 %, Severní Amerika se však o 26 % propadla, a to v důsledku agresivní cenové politiky na trhu s velkoformátovými LCD.

Vstup do Diskuse

Napsat komentář