Že čeští diváci nechávají výměnu přístroje pro nový pozemní televizní standard na poslední chvíli je známá věc. Nejinak tomu je i v případě druhé digitalizace.

Petr Valoušek, ředitel společnosti TP Vision prodávající televizory značky Philips, to komentuje slovy: „Většina diváků sice o přechodu na DVB-T2 ví, ale nechává výměnu přístroje na poslední chvíli. Již nyní můžeme říci, že kvůli výměně přístrojů ve 4. čtvrtletí letošního roku dosáhneme dvojnásobných prodejů ve srovnání s loňským rokem. Pozemní signál je zdarma a stále představuje nejčastější způsob příjmu televizního vysílání. V blízké budoucnosti však očekávám, že se tento poměr výrazně změní.“

Podle TP Vision, resp. Petra Valouška, se dají vypozorovat minimálně dva trendy:

  • Roste obliba chytrých televizorů, televizorů s obrazovkami OLED a rozměrnějších úhlopříček: „Nejprodávanější televizory (pozn. redakce: Philips) jsou stále v úhlopříčce kolem 43 palců (109 cm), ale oproti minulým letům velmi dynamicky roste prodej televizorů s 58palcovou úhlopříčkou (147 cm) a vyšší. Stejně tak dvojnásobně vzrostl prodej televizorů OLED. Důvod je dvojí: tyto televizory jsou stále dostupnější a zákazníci jsou ochotni za nový přístroj zaplatit více. U nás je nejprodávanějším modelem Philips 55PUS7304 (140 cm), který je možné pořídit již od 17.990 Kč.“

Petr Valoušek, ředitel společnosti TP Vision (televizory Philips).

  • Do pěti let výrazně stoupne počet uživatelů TV on Demand, jinak řečeno VoD, tedy video na vyžádání, nebo jednodušeji on-line videoték: „V současné době stále většina zákazníků používá televizor pro příjem klasického lineárního vysílání. Zvláště u mladší a střední generace ovšem roste obliba služeb TV on Demand, jako je například Netflix, HBO nebo Voyo, které umožňují přehrát kdykoliv některý z nabízených pořadů. Podle našich odhadů do pěti let výrazně vzroste počet diváků, kteří budou mít předplacenou některou z těchto služeb. Tyto tzv. videotéky nabízejí velký výběr seriálů a filmů ve vysokém rozlišení. Zatímco tedy v novém formátu televizního vysílání diváci naladí maximálně HD rozlišení, ve videotéce naleznou obsah v rozlišení 4K a navíc ve formátu HDR (pozn. redakce: obsah s vysokým dynamickým rozsahem). Využijí tak potenciál současných televizorů, z nichž drtivá většina 4K a HDR podporuje.“