Alespoň to říká únorový průzkum provedený na vzorku více než tisíce zákazníků skupiny Mall Group.

Od podzimu minulého roku počet domácností schopných přijímat signál nového pozemního standardu DVB-T2/HEVC výrazně narostl, a to na plné tři čtvrtiny. Zatímco v říjnu 2019 nebyla na přechod připravena ani polovina diváků, v současnosti je to již 74 %. Z průzkumu také vyplývá, že si nový televizor nebo set-top box loni pořídilo 60 % domácností.

Výsledky komentuje Tomáš Pilský, obchodní ředitel CZC.cz: „Téměř polovina zákazníků vyřešila přechod na DVB-T2 novým set-top boxem. Z těch respondentů, kteří zatím připojení k DVB-T2 nemají, a plánují to řešit, si chce 59 % pořídit novou televizi, zbylých 41 % set-top box. Tento poměr víceméně odpovídá i prodejům těchto zařízení v roce 2019. I nadále očekáváme, že se budou více prodávat televizory.”

Internetový obchod CZC.cz zaznamenal, za celý rok 2019, meziroční nárůst prodejů televizorů o 45 % a u set-top boxů dokonce o 208 %. V Novém roce pak u obou druhů zařízení nastal, oproti vánočnímu období 2019, pokles, přesto se zejména set-top boxy nadále prodávají nadstandardně konstatuje zaslaná tisková zpráva a pokračuje tím, že nedostatek informací oproti říjnovým 21 % pociťuje už jen 15 % diváků.

„Nejprodávanější TV“, dodává ještě Tomáš Pilský, „disponují úhlopříčkou 43 či 55 palců (pozn. redakce: 109 a 140 cm) v cenové relaci 9000 až 12.000 Kč a poměrně dobře se prodávaly i modely s cenovkou nad 30.000 Kč, případně prémiové modely od společnosti Samsung s cenovkou nad 70.000 Kč“.

Štítky