Koronavirus zvedá sledovanost televizního vysílání

A nárůst je, jak zjistil průzkum agentury ATO – Nielsen Admosphere pro Asociaci televizních organizací, dosti značný.

Z výsledků průzkumu lze, podle ATO, vysledovat hned několik faktorů: jednak nárůst denní sledovanosti o 45 minut, vyšší zájem o televizní vysílání ze strany nejmladší věkové skupiny a výrazně také narostla sledovanost zpravodajských pořadů. „Televize tak v tomto období představuje nejdůležitější zpravodajský zdroj informací,“ říká se v zaslané tiskové zprávě.

ČTĚTE TAKÉ: Karanténa výrazně zvyšuje provoz internetu a mobilních sítí. Bez výpadků funguje pouze televize a rozhlas

Jak ukazuje graf níže, od úterý 10. března, kdy vláda s ohledem na pandemii koronaviru zakázala kulturní, sportovní a společenské akce s účastí nad 100 osob a vyhlásila uzavření škol lze pozorovat prudký nárůst denní sledovanosti televize. Další zpřísňování pak v posledních dnech přispělo ke zvýšení sledovanosti i v cílové skupině 4+ (diváci starší čtyř let), a to v porovnání s předchozími týdny o 45 minut denně. Sledovanost je za poslední týden dokonce vyšší, než byla v době konání zimních olympijských her v únoru 2018.

Koronavirus a sledování televizního vysílání (po dnech).

S rostoucí razancí vládních opatření proti šíření koronaviru také od úterý 10. března výrazně narostla sledovanost zpravodajských pořadů, a to u všech velkých televizních stanic. Za poslední týden sledoval průměrný Čech starší 15 let vlastnící funkční televizor průměrně 67 minut zpravodajství denně, což představuje nárůst – oproti běžnému stavu – na více než dvojnásobek. A zájem se zvyšuje i mladších diváků z řad žáků, studentů a učňů.

Porovnání sledovanosti u žáků, studentů a učňů.

Data o aktuální sledovanosti vycházejí z Projektu tzv. crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu PCEM, kterého se účastní vzorek 1900 domácností vlastnících televizní přijímač (asi 4450 lidí).

Vstup do Diskuse

Napsat komentář