MPO předložilo vládě zprávu o naplňování přechodu na DVB-T2 za rok 2019

0 komentářů 6.4.2020 / Jan Potůček

UVNITŘ DOKUMENT – Zpráva ještě neobsahuje informaci o pozastavení Technického plánu přechodu kvůli opatřením proti šíření nákazy nového typu koronaviru.

Informativní materiál „Zpráva o stavu realizace Strategie rozvoje zemského digitálního televizního vysílání za rok 2019“, který hodnotí naplňování Technického plánu přechodu na DVB-T2 za loňský rok, předložilo minulý pátek 3. dubna vládě ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO). Uvádí v něm, že v roce 2019 dosáhly všechny tři přechodové sítě DVB-T2 pokrytí více než 90 procent populace a dvě z nich dokonce stoprocentního pokrytí. „Cílem přechodových sítí je urychlení a realizace sociálně akceptovatelné výměny televizních přijímačů v domácnostech tak, jako tomu bylo při úspěšném přechodu od analogového na digitální vysílání v období 2008-2012,“ dodal resort.

„Uvolňování rádiových kmitočtů a přepínání stávajícího televizního vysílání ze standardu DVB-T na standard DVB-T2 bylo podle nařízení vlády č. 199/2018 Sb., o Technickém plánu přechodu (TPP) zemského digitálního televizního vysílání ze standardu DVB-T na standard DVB-T2 v celoplošných sítích zahájeno v listopadu 2019 vypínáním sítě DVB-T pro Českou televizi v Praze a Středočeském kraji,“ sdělilo MPO. Přepínání sítí na finální standard vysílání doprovází informační kampaň, která konkretizuje, jak k přechodu dojde v konkrétních krajích, a to jak z hlediska vypínání celoplošných sítí DVB-T, tak přelaďování vysílání finálních sítí DVB-T2 na kmitočty mimo pásmo 700 MHz.

Vláda novelou zastavila provádění Technického plánu přechodu na DVB-T2. Neskončí 30. června

Ministerstvo ve zprávě také připomenulo, že v rámci státní informační kampaně zprovoznilo web www.televizezadarmo.cz, kde jsou k dispozici nejen termíny přechodu na DVB-T2, ale také letáky s podrobnějšími informacemi pro konkrétní kraje. „Mimo informační kampaně MPO se realizuje koordinovaná informační podpora ze strany dotčených subjektů – České televize, Českých Radiokomunikací a Digital Broadcasting. Určitou informační kampaň realizují i někteří provozovatelé vysílání v rámci svého televizního vysílání,“ doplnilo MPO. Ministerstvo má podle Technického plánu přechodu předkládat vládě zprávu o probíhající druhé televizní digitalizaci každý rok vždy k 31. lednu.

Zpráva o realizaci Strategi… by Jan.Potucek on Scribd

Vstup do Diskuse

Napsat komentář