Epidemie Covid-19 ve vztahu k médiím potvrdila zásadní význam televizního vysílání, a to jak při první, tak při druhé vlně.

Výše uvedené vyplývá z výsledku projektu crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu (PCEM), kterého se účastní vzorek 1900 domácností vlastnících televizní přijímač (4450 jednotlivců) a který realizuje agentura Nielsen Admosphere pro ATO (Asociace televizních organizací).

„Nebývalý nárůst televizní sledovanosti a dokončení přechodu na vyšší technologický standard DVB-T2 jsou bezesporu dva mimořádné aspekty, které je třeba u příležitosti letošního Světového dne televize zmínit,“ potvrzuje jednatelka ATO, Vlasta Roškotová.

„Tak vysokou sledovanost, jakou jsme zaznamenali v minulém měsíci, nenaměřil český peoplemetrový projekt v žádném z minulých říjnových měsíců od začátku projektu v roce 1997,“ říká se v tiskové zprávě a pokračuje se: „Denní sledovanost v cílové skupině diváků starších 15 let představovala 4 hodiny a 18 minut, což je ve srovnání s průměrnými hodnotami stejného měsíce za poslední tři roky o 35 minut více.“ Říjen 2020 se z pohledu sledovanosti stal nejsilnějším ze všech říjnových měsíců od začátku peoplemetrového měření v roce 1997.

Koronavirus zásadně mění sledovanost televize i online videa. Objem dat rekordně stoupá

Nárůst sledovanosti je nyní patrný ve všech cílových skupinách. Během jarní vlny šlo v celkové skupině 4+ (roky) o nárůst čtvrtinový, během podzimní vlny pak o 20 %. Během podzimu výrazněji narůstá sledovanost například u diváků z Prahy (+28 %), u vysokoškolsky vzdělaných (+28 %) a čtvrtinový nárůst zaznamenala také skupina žáci a studenti.

Dlouhodobě rovněž roste, díky současným změnám ve způsobu sledování vysílání, i takzvaná odložená sledovanost (nyní asi 22 minut denně, což je oproti loňskému roku nárůst o 8 minut). Tuto možnost nabízejí například kabeloví operátoři a IPTV a je také často dostupná přes HbbTV, nebo-li tzv. „červené tlačítko“.

Peoplemetrový projekt v Česku, respektive jeho nedílná část, Kontinuální výzkum, ukazuje i na změny ve způsobu příjmu televizního vysílání. Podle výsledků za srpen a září 2020 je v domácnostech majoritní (55 %) pozemní digitální vysílání, satelitní mělo 21 %, kabelové 17 % a IPTV (televize šířená přes internet) 15 %.

Štítky