Do pěti let bude mít chytrou televizi většina domácností na světě, zájem táhnou streamovací služby

0 komentářů 17.8.2021 / Jan Potůček

UVNITŘ GRAF – Jestliže v současnosti připouští vlastnictví Smart TV pouze 34 procent domácností, v roce 2026 by to mělo být podle analýzy společnosti Strategy Analytics už 51 procent.

Více než polovina domácností na světě bude do roku 2026 vybavena chytrým televizorem. To znamená, že jejich počet stoupne z aktuálních 665 milionů (34 procent) na 1,1 miliardy (51 procent). Vyplývá to z analýzy společnosti Strategy Analytics, kterou zveřejnil server Flatpanelshd.com. Růst penetrace Smart TV souvisí podle analytiků s větším využíváním streamovacích služeb jako je Netflix nebo HBO GO, zároveň také z trhu mizí přijímače bez chytrých funkcí. Proto Strategy Analytics předpokládá nárůst podílu chytrých televizorů v domácnostech ve všech regionech. V Severní Americe vlastní Smart TV již tři čtvrtiny domácností a do roku 2026 jejich podíl stoupne na 90 procent.

„Prodeje chytrých televizorů v roce 2020 meziročně stouply o 7,4 procenta na 186 milionů přijímačů, což představovalo 79 procent všech prodaných plochých televizorů,“ upřesnila společnost Strategy Analytics. V západní Evropě již nyní vlastní chytrý televizor okolo 60 procent domácností a do roku 2026 jejich podíl vzroste na 80 procent. Naopak ve střední a východní Evropě se Smart TV může pochlubit jen okolo 40 procent domácností a do pěti let by jich mělo být 65 procent. Nejhorší vybavenost chytrými televizory má region Blízkého východu a Afriky, kde má Smart TV zhruba každá osmá domácnost a do pěti let by to měl být skoro každá čtvrtá. Do prognóz nejsou započítány externí streamovací přehrávače jako je Apple TV, Chromecast a Roku.

Nejvyužívanější chytrou platformou u Smart TV je celosvětově Tizen od Samsungu, nárůst ale zaznamenávají i Android TV a Roku. Čtyři nejrozšířenější platformy pro Smart TV ovládají přes 50 procent trhu, což je o 33 procentních bodů více než v roce 2015. „Výrobci televizorů musí volit mezi udržováním vlastního softwarového a aplikačního ekosystému nebo licencováním softwarové platformy od třetích stran. Mnozí výrobci se rozhodli navázat partnerství s Google Android TV a Roku, aby ušetřili náklady na údržbu vlastní platformy, ale několik značek včetně Samsungu, Vizia a LG si ponechávají vlastní operační systémy a snaží se vydělávat na rychle rostoucím reklamním průmyslu u Connected TV,“ říká Edouard Bouffenie, hlavní analytik Strategy Analytics.

Vstup do Diskuse

Napsat komentář