Majitel Eurosportu si pochvaluje olympiádu v Tokiu, v Evropě ji sleduje 275 milionů diváků

1 komentář 4.8.2021 / Jan Potůček

Počet předplatitelů digitálních služeb Eurosportu se během prvního týdne tokijské olympiády zdvojnásobil oproti zimním olympijským hrám v Pchjongčchangu 2018.

Výrazný nárůst počtu diváků oproti minulým olympijským hrám v Pchjongčchangu, které se konaly před třemi lety, zaznamenává během probíhající letní olympiádě v Tokiu majitel sportovních kanálů Eurosport, společnost Discovery. Během prvního týdne oslovil prostřednictvím lineárního vysílání i nelineárních služeb na 275 milionů diváků v Evropě a za první týden tokijským her dosáhl dvojnásobného počtu předplatitelů digitálních služeb Eurosportu oproti stejnému období během zimních olympijských her v Pchjongčchangu 2018. Discovery skoupil vysílací práva k olympijským hrám pro celou Evropu a Eurosport a jeho digitální služby tak jako jediní mohou nabízet kompletní servis z LOH Tokio 2020.

Celkový počet streamovaných minut olympijského vysílání je letos osmnáctkrát vyšší, než tomu bylo v případě prvních olympijských her, které byly vysílány pod hlavičkou Discovery před třemi lety. Streamovací služba discovery+ a veškeré digitální platformy Eurosportu, mezi které patří i v České republice a na Slovensku dostupný Eurosport Player, hlásí celkem 750 milionů sledovaných minut olympijského obsahu. Sledovanost lineárního televizního vysílání dosahuje nejvyšších čísel především ve skandinávských zemích. V nich totiž Discovery vysílá Letní olympijské hry v Tokiu prostřednictvím volně šířeného obsahu v rámci sublicencí udělovaných svým lokálním obchodním partnerům.

Kde sledovat přenosy z olympiády, která dnes začíná v Tokiu? Možností máte několik

V Norsku například dosáhl přenos házené mezi norským a španělským týmem podílu na sledovanosti 78 procent, ve Švédsku pak fotbalové utkání švédského týmu s Austrálii 67 procent a soutěž v plavání 60 procent. V České republice přeprodala společnost Discovery sublicenci České televizi, která může olympiádu vysílat pouze na jednom lineárním kanálu (ČT Sport) a většinou pouze disciplíny s českou účastí. Pokud probíhají dvě souběžně, může ČT druhou vysílat po internetu. Přímo na lineárních kanálech společnosti Discovery, ať již v klasické distribuci nebo přes internet, sledovalo letní olympiádu během prvních devíti dnů 100 milionů diváků a dalších 175 milionů na kanálech, které získaly sublicenci od Discovery.

Kumulovaná sledovanost olympiády v rámci celé Evropy se oproti zimním hrám v Pchjongčchangu 2018 zvýšila o 10 procent a na placených kanálech Discovery (Eurosport) o více než 30 procent. Eurosport nabízí olympijské přenosy na dvou klasických lineárních kanálech a sedmi dalších speciálních kanálech zřízených jenom kvůli olympiádě. Obrovskou návštěvnost mají i internetové stránky Eurosport.com a jejich regionální mutace. V porovnání se zimní olympiádou v Pchjongčchangu 2018 je trojnásobná. Červenec 2021 byl vůbec nejúspěšnějším měsícem v historii oficiálního webu Eurosportu – zavítalo na něj více než 54 milionů unikátních návštěvníků.

Vstup do Diskuse

Jeden komentář: “Majitel Eurosportu si pochvaluje olympiádu v Tokiu, v Evropě ji sleduje 275 milionů diváků”

Napsat komentář