Sledovanost televize v ČR loni vzrostla a překonala hodnotu z roku 2020. Tento údaj je poměrně nečekaný, protože v loňském roce byl výrazně nižší počet dní spojených s nuceným sociálním odstupem způsobeným pandemií covid-19.

Podle výsledků strávili televizní diváci ve věku 4+ let loňském roce průměrně 3 hodiny a 43 minut denně. Oproti roku 2020 se zvýšil čas strávený před televizní obrazovkou o 1 %, oproti roku 2019 se jedná o 8% nárůst.

„V posledních deseti letech roste televizní sledovanost kontinuálně. V letech 2020 a 2021 však vystřelily její hodnoty na rekordní úroveň,“ zdůrazňuje Pavel Müller, Head of Research & Marketing ze společnosti Atmedia, která na českém televizním trhu obchodně zastupuje 28 tematických televizních kanálů.

„Hodnoty sledovanosti byly v roce 2020 skutečně rekordní, po částečném uvolnění proticovidových opatření proto hodnoty v ostatních státech střední Evropy v loňském roce klesly anebo stagnovaly,“ vysvětluje Pavel Müller. To byl příklad také Maďarska, které patří k zemím s vůbec nejvyšší televizní sledovaností nejen v regionu střední Evropy. Konkrétně loni trávili maďarští diváci sledováním televize 4 hodiny a 55 minut denně, což je v porovnání s rokem 2019 o 6 % více. Pilnějšími televizními diváky, než Češi, jsou Slováci a Poláci.

Zajímavý pohled nabízí věkové spektrum televizních diváků. Výrazně totiž poklesla doba strávená u obrazovky u mladších diváků. Naopak skupiny 35+ byli u televize upoutány více. Děti ve věku 4-14 let tráví u televize v průměru 1,5 hodiny denně, u starších mileniálů (25 – 34 let) byla průměrná doba konzumace vysílání 2 hodiny a 17 minut.

Menu photo created by Racool_studio – www.freepik.com