Mediální zastupitelství ve svém pravidelném průzkumu zjišťovalo, jaké kanály patří k těm divácky nejvíce ceněným.

V čele seznamu jsou ČT D, Prima Zoom a National Geographic. Veřejnoprávní dětská stanice přitom prvenství obhájila podruhé v řadě, Prima Zoom a National Geographic si jen prohodily druhé a třetí místo. Podobně jako v roce 2020 se i loni potvrdil značný rozptyl v celkovém hodnocení a zatímco například index Déčka je 83,1 bodu, na opačném konci je skóre 32,2.

Atmedia Index nabízí srovnání česky vysílajících televizních stanic očima diváků

„Zatímco na prvních příčkách Atmedia Indexu nedošlo v roce 2021 oproti roku 2020 k výraznějším změnám, výrazný posun pozorujeme obecně u dětských stanic, kdy si většina z nich polepšila meziročně hned o několik pozic směrem nahoru,“ přibližuje nejnovější výsledky průzkumu Pavel Müller, Head of Research & Marketing ve společnosti Atmedia, která na českém trhu obchodně zastupuje téměř 30 tematických stanic.

Čeští diváci – obecně vzato – dlouhodobě nejlépe hodnotí dětské kanály a za nimi následují dokumentární a filmové. V TOP 10 televizních stanic se dokumentární kanály umístily pětkrát, tři místa obsadily dětské stanice a po jedné filmový a sportovní kanál.

Atmedia Infografika Atmedia… by Jan Potůček

Momentálně Atmedia index hodnotí 64 televizních stanic, přičemž většina z nich je zapojena do oficiálního elektronického měření sledovanosti. Průzkum se provádí dvakrát ročně a účastní se ho více než 4.000 respondentů, zahrnujících tzv. televizní internetovou populaci z Českého národního panelu ve věku 15 až 69 let. Televizní stanice se hodnotí ze sedmi hledisek a patří mezi ně například kvalita pořadů a rozsah a pestrost nabídky. Samotný sběr dat zajišťuje společnost Nielsen Admosphere metodou CAWI.

Nově pak Atmedia rozšiřuje Index o služby VoD na českém trhu. Průzkum bude prováděn každé čtvrtletí na vzorku 2.000 respondentů a vedle služeb typu SVoD (video na vyžádání za předplatné) se Atmedia Index zaměří i na tzv. služby AVoD, tedy video na vyžádání s reklamou.