Streamovací služby si druhý měsíc po sobě udržely nejvyšší podíl na sledovanosti ze všech televizních platforem ve Spojených státech. Dokládá to průzkum The Gauge od společnosti Nielsen.

Potvrdily se tak červencové výsledky stejného průzkumu, kdy streamovací služby poprvé porazily dosud vedoucí kabelové televize. I během srpna bylo streamování nejčastějším způsobem konzumace televizního obsahu, když na něj připadl podíl 35 procent. Mírně posilovaly ale i další dvě nejsilnější televizní platformy, terestrické vysílání (22,1 procenta) a kabelové televize (34,5 procenta). Naopak ztrácely „ostatní“ platformy jako satelit, na které připadlo 8,5 procenta času stráveného u sledování televize. Celkový čas věnovaný televizi ale v srpnu oproti červenci mírně klesl.

Ze streamovacích služeb v USA nadále vede Netflix, jehož podíl ale klesl o 0,4 procentního bodu na 7,6 procenta. Stejného podílu jako Netflix dosáhl poprvé v historii YouTube. Pokles Netflixu přisuzuje Nielsen klesajícímu zájmu o seriál Stranger Things. Rekordní růst zaznamenalo v souvislosti s premiérou seriálu Rod draka HBO Max. Zatímco v červenci se jeho podíl na americkém trhu pohyboval okolo jednoho procenta, v srpnu šlo o 1,2 procenta. Proti konkurenčnímu Disney+ tato služba zaostávala jen o sedm desetin procentního bodu. Lépe si však tradičně vedly služby Amazon Prime Video (2,9 procenta) a Hulu (3,7 procenta).

Obecný nárůst zájmu o streamovací služby v USA dokládá meziroční nárůst podílu na času stráveného u těchto platforem. Oproti srpnu 2021 se zvýšil o 22,6 procenta, tedy o 6,8 procentního bodu. Loni v srpnu se podíl streamovacích služeb držel pod 30 procenty.

USA: Stream poprvé porazil kabelovky Netflix a spol. vedou i nad satelitem a terestrikou