Příjmy z videoreklamy budou v roce 2027 tvořit značnou část výnosů Netflixu i dalších streamovacích platforem, tvrdí analytická a poradenská společnost Omdia.

Agentura předpovídá, že celkové investice do online reklamy se do pěti let téměř zdvojnásobí ze současných 190 miliard amerických dolarů na 362 miliard USD. „Očekáváme, že Netflix bude do roku 2027 ve Spojených státech generovat necelou čtvrtinu svých příjmů z reklamy,“ cituje server Advanced-television.com hlavní analytičku společnosti Omdia Marii Rua Aguete. Globální příjmy z reklamy na streamovacích platformách mají stoupnout z letošních 86 miliard a 118 miliard USD v roce 2027. Omdia míní, že konkrétně Netflix bude mít v roce 2027 téměř 60 procent předplatitelů verze s reklamou.

Netflix s reklamami od 1. listopadu Chce předběhnout Disney+

K této změně má dojít kombinací příchodu nových předplatitelů Netflixu, kteří si rovnou pořídí tarif s reklamou, a částečným přechodem těch, kteří nyní mají verzi bez reklamy a budou chtít levnější tarif s reklamou. Omdia očekává, že se Netflix bude chtít vyhnout zahlcení uživatelů reklamou a upustí od zavádění reklamních formátů do uživatelského rozhraní, aby zachovat prémiový uživatelský zážitek. Podle nepotvrzených informací che Netflix udržet podíl reklamy pod čtyřmi minutami na hodinu streamovaného obsahu. Podobné omezení má na americkém trhu HBO, zatímco jiné služby mají reklamy více.

Zatímco v USA by měl Netflix za pět let těžit 23 procent svých příjmů, v globálním měřítku by to mělo být výrazně méně, jen okolo 14 procent. Ačkoli reklamní příjmy plně nenahradí samotné předplatné jako hlavní zdroj výnosů Netflixu, tato služba se stane na americkém trhu důležitým hráčem a silným konkurentem již existujících hybridních služeb, které kombinují předplatné s reklamou, jak je Hulu, Peacock a Paramount+ (poslední dvě jmenované se globálně spojují se službou SkyShowtime, která by měla začátkem příštího roku přijít i na český trh).

Levnější Netflix? 4 minuty reklam za hodinu Spoty půjdou před a uprostřed pořadů

Úvodní foto: Netflix