Již po šestadvacáté se 21. listopadu slaví po celé Zemi Světový den televize. V rámci každoroční iniciativy OSN se bude po celém světě vysílat a sdílet třicetisekundový spot, jehož českou verzi si můžete přehrát níže.

26. Světový den televize oslavuje skutečnost, která platí po celém světě: Televize nás dokáže přitáhnout víc než kterékoli jiné médium. Televize je neustále k dispozici – doma, na cestě, na všech obrazovkách (velkých i malých), živě nebo na streamu. Nabízí jak společné, tak osobní zážitky. Televize od samého počátku sleduje vývoj společnosti a přitahuje pozornost diváků k mediálně zajímavým událostem a společenským otázkám. Drží diváky u obrazovek, protože přináší informace, kterým diváci věří, kvalitní seriály, které je fascinují, filmy, které je upoutají, obsah, který udrží jejich pozornost, a ještě mnohem víc.

Pozornost je také čím dál důležitější pro značky, které chápou dopad této nové metriky: čím je pozornost věnovaná reklamě větší, tím lepší jsou obchodní výsledky. Televize dosahuje jedné z nejvyšších a nejstabilnějších úrovní pozornosti jak v obsahu, tak v reklamě. Efektivitě tohoto média se nic nevyrovná. „Televize hraje zásadní roli při upozorňování na důležité otázky a formování názoru veřejnosti. Pomáhá lidem udržet si přehled o tématech, na nichž záleží – od míru a bezpečnosti po změnu klimatu, od pandemie k nerovnosti. Zároveň je symbolem globální komunikace, která nám může pomoci společně najít řešení světových problémů,” prohlásila Sherri Aldis, ředitelka UNRIC.

Asociace komerčních televizí zveřejní svoji první studii

„Televizní průmysl neustále pracuje na sofistikovanějším poznání pozornosti věnované reklamě. Poskytovatelé obsahu a značky soutěží o pozornost spotřebitelů a tato nová metrika nám pomůže názorně předvést, že televize přináší krátkodobé i dlouhodobé výsledky, které vyžadují tvůrci programu i zadavatelé reklamy. U příležitosti Světového dne televize si posvítíme na vznikající ekonomiku pozornosti a oslavíme roli, kterou v ní hraje televize ve všech svých podobách,” říká Katty Roberfroid, generální ředitelka egta.

V České republice propaguje Světový den televize Asociace komerčních televizí, která sdružuje televizní skupiny Nova, FTV Prima a Óčko. U příležitosti tohoto dne asociace pořádá také odbornou konferenci, která se uskuteční zítra v karlínské Spojce v Praze a AKTV na ní bude prezentovat výsledky své vůbec první studie Track the Success. Jde o českou verzi stejnojmenné studie, která loni proběhla v Německu, Rakousku a Švýcarsku a věnovala se dopadu reklamy a srovnávala účinnost stejných reklam zobrazovaných v různých mediálních kanálech, konkrétně v televizi, televizi na vyžádání (BVOD), na YouTube a na Facebooku.

Televizníweb.cz přinese z konference AKTV aktuální zpravodajství.

Štítky