V krátké zprávě na platformě LinkedIn ohlásil „Managing Director GfK, Czech & GfK Slovakia“, Zdeněk Bárta, momentální stav trhu s televizory.

V nejprodávanějším segmentu spotřební elektroniky se stále něco děje. I když, podle GfK, byla… „Většina televizorů v českých domácnostech v posledních letech vyměněna nejen kvůli splnění vysílacího standardu DVB-T2, s širší nabídkou služeb videa na vyžádání a dostupným obsahem ve vysokém rozlišení, ale také s častějším používáním televizorů pro hraní videoher, se důležitým tahounem prodejů stala prémiová kvalita obrazu.“

Opravdu velká telka? Přehled 60″ až 65″ za 15 000 až 25 000 Kč

Zdeněk Bárta dále uvádí, že v největší části trhu, tedy u televizorů s obrazovkami LCD, rychle získaly podíl přijímače s technologií WCG dovolující ukázat širší rozsah barev, tzv. rozšířený barevný gamut. Silný růst prý rovněž zaznamenaly LCD modely s podsvícením Mini LED (co to je), které za posledních dvanáct měsíců dosáhly, co do hodnoty, podílu 7 %. Podle GfK naopak výrazně propadly televizory LCD bez tzv. prémiových funkcí, tedy ty levnější a nejlevnější.

GFK – vývoj prodeje TV v Česku, podzim 2022.

Vedle vyšších řad LCD se rovněž zvedl i prodej televizorů vybavených obrazovkami nevyžadujícími podsvícení, tedy OLED, což mělo být zapříčiněno inovací a snižováním cen. Tato část TV trhu navýšila svůj podíl, citujeme, „…až na 15 % z celkové hodnoty prodeje televizorů za posledních dvanáct měsíců“.

Štítky