Celosvětový prodej televizorů se letos propadne na nejnižší hodnoty za posledních let, upozornila analytická společnost TrendForce. Jenom za druhé pololetí 2022 se meziročně propadně o 2,7 procenta na 109 milionů kusů.

Podle studie TrendForce se prodej televizorů v letošním roce neustále snižoval. Za celý rok 2022 by se mělo celosvětově prodat 202 milionů televizorů, což bude představovat meziroční pokles o 3,9 procenta, ale také nejnižší počet za poslední dekádu. Strmý pád zájmu o televizory pomáhaly snižovat akce u příležitosti čínského Dne nezadaných. Velké mezinárodní značky očekávaly v druhém pololetí zvýšení zájmu o televizory, čemuž přizpůsobily i slevové akce. První pololetí totiž zůstalo v prodejích za jejich očekáváním. Kvůli tomu se také snížilo množství nakupovaných panelů pro televizory v druhém pololetí.

Odhad trhu s televizory v Česku GfK hlásí nárůst prodeje vyšších modelů LCD i OLED

TrendForce předpokládá, že i v roce 2023 zůstane nabídka televizorů poměrně bohatá. Stabilizovat by se měla cena panelů, což by zmírní tlak na výrobní náklady televizorů a jednotlivé značky budou moci více investovat do propagačních aktivit. Poměrně nepříjemnou zprávou je, že v letošním roce poprvé meziročně klesl zájem o prémiové 8K televizory, a to dokonce o 7,4 procenta. V příštím roce by ale jejich prodeje měly vzrůst a celkově by se jich mělo prodat přes půl milionu kusů. Otázkou zůstává, jak tento prodej ovlivní nařízení Evropské unie, které de facto znemožní prodeje 8K a některých 4K televizorů, které nebudou splňovat přísné normy pro spotřebu energie. Platit by mělo od března 2023.

Povánoční výprodeje 2022 Slevové akce poctivěji než dříve