Češi 24. prosince tráví sledováním televize přes 6 hodin a Štědrý den patří s železnou pravidelností ke dnům s vůbec nejvyšší sledovaností v roce.

Podle průzkumu společnosti Atmedia, což je obchodní zastupitelství téměř 30 tematických televizních stanic, si v posledních třech letech televizor na Štědrý den zapnulo v průměru 82 % diváků ve věku od 4 let. A jejím sledováním trávili v průměru přes 6 hodin, přičemž rekordní z tohoto pohledu byl rok 2020, kdy doba dosáhla téměř 6,5 hodin.

Distribuce médií na rozcestí Kam směřuje sledování videa?

„Televizní sledovanost na Štědrý den výrazně překračuje celoroční průměr. Televizi si zapíná celkem 8 milionů Čechů a jejím sledováním tráví o 2,5 hodiny déle než v průběhu roku,“ popisuje situaci Pavel Müller, Head of Research & Marketing ve společnosti Atmedia.

Sledování televize na Štědrý den je oblíbenou činností u všech věkových skupin a výjimkou nejsou ani mladší generace. Například v uplynulých třech letech si televizi zapnulo v průměru 65 % diváků ve věku od 15 do 24 let a jejím sledováním strávili přes 3,5 hodiny. Ještě vyšší čísla vidíme ve skupině 25-34 let a před obrazovkami aspoň část Štědrého dne tráví 73 % z nich a televizi sledují téměř 5,5 hodiny. Nejvíce času zde pak tráví diváci ve věku 55–64 let a v průměru to bylo přes 7 hodin.

Vysoké televizní sledovanosti dosahují během Štědrého dne i tematické televizní stanice. Například v loňském roce si aspoň jeden z těchto kanálů zapnulo přes 2,2 milionu diváků ve věku 4+, což bylo v porovnání s celoročním průměrem o 51 % více.