Symbolicky, posledním střípkem skládačky televize NOVA Cesta na Hrad, v neděli večer skončil maraton volebního zpravodajství na obrazovkách našich televizorů a počítačových displejů rozhovorem z krásného prostředí zámku v Roudnici nad Labem se zvoleným prezidentem.

Sobotní živé kontinuální vysílání výsledků prezidentských voleb na TV Nova dosáhlo celkového zásahu 1,388 milionů diváků starších čtyř let (sledovali alespoň 3 minuty v kuse). Několikahodinový volební blok sledovalo v průměru na hlavním kanálu TV Nova po celou dobu 305 tisíc diváků starších čtyř let.

Na TV Nova začalo vysílání ve 13:00, Rey Koranteng si do studia pozval Alžbětu Královou, Cyrila Svobodu a Michaela Žantovského. Výsledky u interaktivní tabule prezentovala Michaela Indráková a na Alšově nábřeží v Praze Bára Divišová.

Volební zpravodajství bylo kromě hlavního studia TV NOVA složitým propojením vstupů z regionálních příspěvků od volebních komisí ve vybraných obcích, z volebních štábů kandidátů, studia TN Live na Barrandově, Úřadu vlády na nábřeží Edvarda Beneše a Alšova nábřeží v Praze. O přípravě a podrobnostech o technologii rozšířené reality průběžných volebních výsledků s prostředím Alšova nábřeží a Pražského hradu jsme psali koncem minulého roku

Byli jsme u prezidentské volby nanečisto Televizní manévry Novy u Vltavy

Vysílání výsledků mohli diváci najít i na online kanálech (TN Live a přenos TV Nova online), kde zaznamenalo 50 000 zhlédnutí. V den výsledků prezidentských voleb vydala NOVA 4 Breaking News lišty v HbbTV se zásahem přes 400 tisíc unikátních diváků. Nejvyššího zájmu dosáhla lišta informující o rozhovoru s vítězem voleb Petrem Pavlem, která dosáhla proklikovosti 2,25  %.

Před nedělním zpravodajským závěrem Cesty na Hrad Kamil Houska, ředitel zpravodajství TV NOVA, řekl: „Dnes večer nás čeká rozhovor s budoucí hlavou státu Petrem Pavlem. Uzavřeme tak naši několikaměsíční intenzivní práci na Cestě na Hrad.“ Poděkoval všem divákům za přízeň, kolegům za pečlivou přípravu a dodal: „Kromě televizního vysílání, které bylo samozřejmě našim hlavním pilířem, jsme o volbě prezidenta informovali i na našich online platformách, využívali jsme sociální sítě i HbbTV, což nám umožnilo zasáhnout široké spektrum populace České republiky.“

 

Foto: TV NOVA, popisky autor

Zdroj dat: ATO – Nielsen a NetMonitor – SPIR