Před půl rokem jsme vás informovali o tom, že měření sledovanosti televizí v Česku zajistí i během následujících pěti let společnost Nielsen Admosphere, která podepsala smlouvu se zadavatelem průzkumu, Asociací televizních organizací (ATO) na roky 2023 až 2027.

Na konci roku 2022 pak došlo k převzetí společnosti Adwind Software společností Nielsen Admosphere a i tohle má prý odstartovat nové období projektu. Od 1. ledna 2023 tak bylo zahájeno další pětileté období tak zvaného „Crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu v ČR“.

Televize v Česku bude dál měřit Nielsen Nepůjde jen o peoplemetry

Novinky v měření mají například akcentovat trend nelineárního sledování obsahu, včetně funkcí jakou je Time Shift, tedy opožděné sledování živého TV vysílání. Na měnící se podmínky reaguje Nielsen i snahou o zajištěním co nejvyšší odezvy od různých skupin respondentů a také se například více využívá kombinace dotazovacích technik.

Nový projekt má do budoucna dovolit další rozšiřování tak, aby co nejlépe pokrýval měnící se potřeby televizního trhu, a to nejen ve spojení s pětiletým cyklem, ale průběžně. Tak si to alespoň představuje společnost Nielsen, která rovněž oznámila, že byl modernizován i populárně-naučný web www.peoplemetry.cz. Ten si klade za cíl seznamovat širokou veřejnost s principy měření sledovanosti televize v České republice.

Foto v úvodu: archiv