Po hlavním kanálu a celkové proměně vizuální komunikace skupiny Nova se graficky promění i filmový kanál Nova Cinema. Od neděle 1. prosince změní logo, grafiku i hlavní staniční motto.

Nová vizuální podoba Novy Cinema má klást důraz na zprostředkování autentického a silného filmového zážitku pro televizního diváka. Redesign je podle skupiny Nova součástí rozsáhlého strategického plánu zaměřeného na posílení pozice nejen hlavní stanice Nova, která prošla redesignem v srpnu, ale i tematických kanálů, a to právě nejen z hlediska obsahu, ale i značky a vizuální identity. Nova Cinema je čtvrtou nejsledovanější televizní stanicí na českém trhu po Nově, Primě a ČT 1, proto jejímu redesignu věnovala Nova mimořádnou pozornost.

Nova chtěla pro filmový kanál osobitý styl

Pro skupinu bylo podstatné, aby značka jasně vizuálně komunikovala svůj obsah a byla ve spektru televizních stanic také snadno rozpoznatelná. Tematické kanály totiž mají primárně přispívat k tomu, aby si diváci našli vždy takový program a obsah, který odpovídá jejich zájmům a potřebám. „Nova Cinema není jen jednou z tematických stanic. Je to jedinečná značka se schopností propojit divákův svět s velkolepým a zářivým světem filmu a umožnit mu navázat až osobní vztah s jeho oblíbenými filmovými hrdiny. Divák se má při sledování Nova Cinema cítit výjimečně. A podle toho jsme k redesignu přistupovali,“ představila novou vizuální identitu Nova Cinema šéfka kreativy Jana Vavreková.

„Hojně využíváme lens, flare a glow efekty, umožňující nám hrát si s hloubkou a světlem, a tvořit tak kontrast a variace při přechodu mezi contentem a grafikou. Typická je dále kombinace blur efektů a gradientů s kontrastně jednoduchým a čistým fontem. Tento jednoduchý element staniční grafiky nám slouží především pro jasnou navigaci a informace pro diváky,“ dodala Vaverková. „Cílem bylo přinést divákům značku, která je vizuálně jasně odlišitelná a zároveň zachovává charakteristickou eleganci. Naše práce spočívala v tom, abychom Nova Cinema nejen jednoznačně začlenili do Rodiny Nova, ale také vytvořili její vlastní a nezaměnitelný styl, který si diváci snadno zapamatují,“ uvedl marketingový ředitel Novy Jakub Strýček.

Redesign k 17. výročí vzniku stanice

„Termín nasazení nového loga nebyl vybrán náhodně. Nova Cinema totiž slaví 1. prosince 17. narozeniny a k této příležitosti plánujeme rovnou spustit velkou 360° brandovou kampaň,“ vysvětlil Strýček. Nova Cinema v kampani Zaostřeno na film propojí svět filmu s diváckým zážitkem, kdy čočka objektivu symbolizuje svět před i za kamerou a oči reprezentují diváka. Claim Zaostřeno na film zdůrazňuje poslání stanice přinášet kvalitní a rozmanitý obsah, který divákům nabízí hluboké emocionální a vizuální prožitky. Stanice tímto claimem komunikuje jasný záměr – umožnit divákům soustředit se na to nejlepší ze světa kinematografie.

Kampaň směřuje také ve větší míře do digitálního prostředí, se zvláštním důrazem na sociální sítě a web novacinema.cz, který nabídne ještě hlubší propojení s filmovým světem. Diváci se mohou těšit na exkluzivní obsah, interaktivní prvky a možnost stát se součástí komunity filmových fanoušků. Na tvorbě nového vizuálního stylu Nova Cinema se podílela agentura loyalkaspar, přičemž klíčovou roli sehrálo kreativní oddělení Novy, které zajistilo 80 % práce in-house.

Úvodní foto: Nova Cinema

Štítky