Během prvních dvou týdnů od omezení hromadných akcí a uzavření škol, restaurací či barů znovu narostla televizní sledovanost.

V období od 14. do 27. 10. 2020 meziročně rostla televizní sledovanost o 21 %. Vyplývá to z dat oficiálního elektronického měření ATO – Nielsen Admosphere. Nárůst je patrný u všech věkových skupin, nejvýraznější je u mladších diváků ve věku 4-24 let. Například u dětí ve věku 4-14 let vzrostla v porovnání se stejným obdobím minulého roku o 29 % a platilo to i u skupiny 15–24 let.

Zdroj: Atmedia a ATO – Nielsen Admosphere.

Od 14. října zkrátka lidé tráví u televize více času a výrazný nárůst vykazují i tematické televizní stanice se zaměřením na filmy, seriály nebo dokumenty. V porovnání s posledními dvěma týdny před vyhlášením nouzového stavu se společná sledovanost stanic CS History, CS Mystery, Discovery Channel, National Geographic a Spektrum zvýšila o 16 %. U mladších diváků ve věku 15–24 let byl nárůst dokonce skoro šestinásobný a nejinak je tomu i u filmových a seriálových kanálů jako AMC, AXN, CS Film, FilmBox, Film+ nebo JOJ Cinema. Jejich Tady jde dokonce o 25 %.

Zdroj: Atmedia a ATO – Nielsen Admosphere.

Na své si přišly i dětské stanice Cartoon Network, Cartoon Network, Disney Channel nebo Minimax. Ty společnou sledovanost, v porovnání s posledními dvěma týdny před vyhlášením nouzového stavu, zvýšily o 33 % (skupina 4-14 let).

Podle analýzy provedené společností Atmedia si televizi denně zapne v průměru 74 % lidí, kteří jejím sledováním tráví 4 hodiny a 7 minut. Ve stejném období v minulém roce byl přitom průměrný čas strávený před televizními obrazovkami 3 hodiny a 24 minut. „Nárůst sledovanosti je tedy obdobný, jako jsme zaznamenali během jarního uzavření,“ uvádí Pavel Müller z Atmedie.

Zdroj: Atmedia a ATO – Nielsen Admosphere.

Štítky