Doby, kdy placená televize byla luxusem pro horních 10 000 diváků jsou dávno pryč. Prémiové služby jsou dnes dostupné, a to jak cenově, tak technologicky a zájem o ně mezi diváky je čím dál tím větší i v době po covidových restrikcích. Průzkum atmedia index společnosti Atmedia, provedený na jaře tohoto roku na vzorku 3 939 diváků ve věku 15-69 let ukazuje, že 56 procent z nich sleduje placený televizní obsah.

Výzkum ukazuje, že záleží na věku. Mladší diváci mají k prémiovým službám blíže – sleduje je 62 % odpovídajících z věkové skupiny. věku 25–34 let. Satelitní či kabelové televizi nebo IPTV dávají před pozemním digitálním vysíláním přednost také televizní diváci ve věku 35–44 let, konkrétně je to 55 % z nich. Naopak u televizních diváků nad 45 let převažuje bezplatné sledování televizních stanic dostupných v pozemním digitálním vysílání. Placenou televizi má 49 % televizních diváků ve věku 45–54 let a 48 % ve věku 55–69 let.

Zájem táhne možnost zpětného zhlédnutí

K hlavním motivacím, které vedou televizní diváky k placení za sledování televize, patří možnost přístupu k obsahu televizních stanic, které nejsou dostupné v digitálním pozemním vysílání, a také možnost sledovat televizní pořady zpětně bez ohledu na čas původního odvysílání. „Oba tyto důvody zmiňují televizní diváci nejčastěji. Zatímco mladší diváci uvádějí především možnost odloženého sledování televizních pořadů, pro starší diváky je primárním benefitem placené televize větší nabídka televizních stanic,“ poukazuje Pavel Müller na odlišnosti u jednotlivých věkových skupin diváků.

Mladší diváci jsou zvyklí používat nové technologie. Své oblíbené pořady chtějí sledovat kdykoliv a kdekoliv, rádi využívají možností, které jim placená televize přináší. Ostatně vedle možnosti sledovat televizní pořady zpětně a možnosti vybírat z více televizních stanic označovali za třetí nejdůležitější benefit placené televize možnost sledovat televizi na více zařízeních současně, nejen na televizoru, ale také na PC, tabletu nebo mobilu,“ tvrdí Pavel Müller a dodává, že poměrně velké množství mladších diváků také oceňuje možnost sledovat pořady z videoték, které operátoři placené televize nabízejí. Naopak u diváků nad 45 let patří k třetímu nejčastěji uváděnému důvodu vysílání ve vysoké kvalitě (HD).

 

Zdroj: Atmedia Czech