Reklama cílená podle obsahu už i v televizi, díky HbbTV

5 komentářů 11.9.2017 / Jan Potůček

Obsahové cílení reklamy v HbbTV zavádí programatická reklamní síť Multiscreen, která kromě internetových médií zastupuje také osm českých televizních stanic.

Obsahové cílení reklamy je známé hlavně z prostředí Internetu. Nyní se však dostává i na televizní obrazovky a rozšiřuje tak možnosti programatického nákupu reklamního prostoru o dlouho očekávanou novinku, již zavádí společnost R2B2 ve svojí reklamní síti Multiscreen. Zadavatelé reklamy si mohou zvolit cílení podle kritérií odpovídajících povaze pořadů, jež diváci aktuálně sledují. V praxi to znamená, že se reklama začne zobrazovat pouze během pořadů, které zvolenému cílení odpovídají.

Reklama se díky technologii HbbTV zobrazuje na televizních obrazovkách v internetové vrstvě a doprovází tak klasické televizní vysílání. Mezi dostupné reklamními formáty patří bannery a videospoty. Zadavatel si může vybírat ze žánrů, témat, ale také na základě sociodemografie. „Automatizované obsahové cílení výrazně ulehčuje práci pro nákupčí reklamy, kteří museli doposud manuálně vyhledávat v televizním programu a nastavovat několik plánů pro reklamní sdělení,“ vysvětluje Aleš Sekanina ze společnosti R2B2.

„Naše obsahové cílení předchází také tomu, že nákupčí zapomene na některý z pořadů, který může být vhodný pro jeho reklamní sdělení. Dostatečný rozsah žánrů, témat, ale i sociodemografické vlastnosti diváka mu dávají širokou nabídku pro výběr správného publika,” dodává Sekanina. Novinka je vhodná především pro inzerenty, kteří si nemohou dovolit klasickou televizní kampaň založenou na tradičních spotech. Spatří ji však jen diváci, kteří mají HbbTV ready televizor připojený k internetu. Reklama ale dokáže cílit nejen podle žánrů a typu obsahu, ale i podle regionů, kde se nachází diváci.

Vstup do Diskuse

5 komentářů: “Reklama cílená podle obsahu už i v televizi, díky HbbTV”

  1. Martin W napsal:

    Super…. Takže docela zajímavou technologii všichni začnou na svých televizích hromadně vypínat. Zajímalo by mě, jak chce R2B2 cílit reklamu na zařízení, které není vázané na konkrétního uživatele. Předpokládám, že všude poběží reklamy na vložky.

  2. Milan napsal:

    To je hnus, od dálnic ty kurvy snad vypudily, tak nám vlezou už rovnou do obýváku! Za to by se snad mělo střílet…

  3. Jiří Novák napsal:

    konečně budu mít důvod vypínat HbbTV, už takhle mne vadila nabídka: “ zmáčkni červené tlačítko“ 🙂

  4. Ant napsal:

    Schválně za jak dlouho někdo přijde s přijímačem, app-kou pro AndroidTV nebo stb s Adblock-em.

    To se pak Multiscreen/R2B2 bude divit, až se jejich celé domény ocitnou na blacklistu a nevrznou si už s žádnou reklamou, o té cílené ani nemluvě!

    • Nonic napsal:

      Dneska ať votevřeš co votevřeš tak na tebe všade ten reklamní „čert jak z elektriky“ vyletí… Vnutí ti minimálně pár sekund než můžeš přeskočit… Horší je to ale u klasického Tv vysílání… tam jedině přepnout na jiný žumpa kanál a i tam to na tebe vyskočí… Ono i ta Čt ač nevkládá rozkouskováním pořadů, tak už nevíš co kdy přesně začne a skončí…musíš pří případném záznamu přidávat minuty navíc a přejmenovávat pokud ti zůstal název z EPG předchozího pořadu na ten potřebný… Takže už i to HbbTv pokud není zpoplatněn přístup začíná bát vopruz… Ano existují blokátory ale pak se taky nemusíš dostat k tomu co bys chtěl volně bez přerušení vidět… Věčný boj kdo s koho…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *