Připravena na přechod je téměř polovina domácností, povědomí o přechodu je na velmi vysoké úrovni a skoro polovina lidí očekává… HD.

Agentura Nielsen Admosphere realizovala v polovině března pro Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR (MPO) průzkum zaměřený na otázky kolem druhé digitalizace. Uskutečnil se na vzorku 2039 obyvatel ČR starších 15 let a ukázalo se, že o stávajícím přechodu na DVB-T2 je informováno plných 83 % českých televizních diváků. Z dat rovněž vyplývá, že sledovanost TV vysílání je obecně vzato stále na výši a posledních pět let se pohybuje kolem 3 hodin a 20 minut.

K TÉMATU:

Podle průzkumu Nielsen Admosphere pro MPO je na přechod připravena téměř polovina domácností (43 %) a také skoro polovina (46 %) si od přechodu na nový pozemní vysílací standard slibuje možnost sledovat vysílání v HD, tedy ve vysokém rozlišení. Česká televize již takto vysílá (Full HD, 1920 x 1080 bodů), Barrandov, FTV Prima a Televize Seznam to mají v plánu. A půjde o rozlišení 1440 x 1080 bodů, tedy sice nižší, nicméně stále HD…

Povědomí o přechodu na DVB-T2 je sice vysoké (83%), respondenti však připouštějí, že mají spíše stručné informace. Více než polovina domácností (63 %) pak vůbec netuší, kdy k samotnému přechodu dojde a pouze 2 % diváků uvažuje v souvislosti s ním o změně platformy televizního příjmu (satelit, kabelová televize, apod.).

Generální ředitel CRA, Vít Vážan.

„Data nám ukazují, že se povedlo k lidem doručit informaci o tom, že k přechodu na DVB-T2 dojde. A že nyní je potřeba soustředit se na detailnější informace o situaci v jednotlivých regionech, aby diváci věděli, kdy se právě jich bude změna týkat. To je náš hlavní cíl,“ říká generální ředitel CRA, Vít Vážan.

Podle Českých Radiokomunikací se diváci mohou po dokončení přechodu na DVB-T2/HEVC těšit na asi 30 kanálů v HD.

Štítky