Společnost Nielsen Admosphere odhaduje, že celková hodnota reklamy v českých médiích se v roce 2019 pohybovala kolem 120 mld. Kč.

Vývoj trhu s reklamou je u nás dlouhodobě pozitivní, což potvrzují i data za rok 2019. Nejvyšší objem byl tradičně opět proinzerován v televizi a ceníková hodnota přesáhla 57 mld. Kč. Podle Nielsen Admosphere, odkud všechna data pocházejí, včetně připojených grafů, byla jedničkou v zadávání reklamy Alza.cz (necelých 1,8 mld. Kč), dvojkou byl Kaufland (1,7 mld. Kč) a trojkou Lidl (přes 1,5 mld. Kč). Vše je uváděno v tzv. ceníkových cenách.

„Nejsilnějším tuzemským mediatypem je i nadále s výrazným odstupem televize. V roce 2019 jsme v ní monitorovali reklamu o ceníkové hodnotě 57,5 mld. korun. Meziročně si televizní vysílání opět polepšilo, tentokrát o 8 %. V souhrnu televizní stanice odvysílaly více reklam a zároveň je zdražily,“ uvádí k ročním výsledkům Tomáš Hynčica, Business & Research Director Nielsen Admosphere.

Žebříček ještě v nejbližších týdnech doplní bližší pohled na internetovou reklamu, který zveřejňuje Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR).

Štítky