Kdo vlastně dnes jsou „masové“ značky televizorů?

Donedávna to bylo naprosto jasné. Vše na počátku tohoto desetiletí „pokazil“ čínský Hisense a také nedávné oznámení, že další čínská značka, TCL, je dvojkou na světovém trhu.

Dříve slovo „masové“ označovalo pětici dlouho jasně daných výrobců televizorů s tzv. masovou produkcí: LG, Panasonic, Philips, Samsung a Sony. Tohle platilo dlouhá léta během nichž začal čím dál tím víc dominovat Samsung a naopak Philips, přes nesporně velmi kvalitní technologie, ale bohužel také špatný marketing, ztrácel. A to nakonec vedlo k jeho prodeji hongkongskému TP Vision (TPV Technology).

ČTĚTĚ TAKÉ:

Situace na trhu s televizory se začala výrazněji měnit od roku 2014, 2015 a výrazně to začíná být znát poslední dva, tři roky. Vše tak připomíná dobu, kdy nastupovaly korejské značky, které vytlačovaly japonské od kterých se ovšem spoustu let pilně učily (stejně jako před tím Japonci od Evropy a USA).

V mém archivu jsem narazil na to, že čínské Hisense bylo v roce 2016 trojkou v televizorech (pochopitelně na světovém trhu) a také na následující zprávu: „Za rok 2015 se na produkci s 54 % nejvíce podílejí chytré televizory, přičemž v čele jsou značky Samsung, LG a Sony mající dohromady 50 %. Silný nástup ale také měly čínské značky TCL a Hisense, které začínají expandovat.“

Za rok 2018 už byla situace, podle průzkumu společnosti IHS Markit, opět trochu jiná: Jedničkou byl Samsung, dvojkou překvapivě TCL, na třetím místě bylo těsně LG a Hisense byl s odstupem čtvrtý.

Když se tedy nyní pokusíme zodpovědět „Kdo vlastně dnes jsou masové značky televizorů?“ dospějeme nutně k tomu, že je to původní pětka (i když někteří už zaostávají) plus Hisense a TCL. Máme tu tedy dvě japonské značky, dvě korejské a dvě čínské i když vlastně tři, protože Philips, resp. TP Vision, je už také čínský.

Vstup do Diskuse

Napsat komentář