Koronavirus se příznivě projevil na letní sledovanosti televizního vysílání

V letních měsících rostl zájem o tematické stanice i když v jiným letech sledovanost (obecně vzato) přes prázdniny klesá.

Společnost Atmedia, která v České republice obchodně zastupuje 29 tématických televizních stanic, zaznamenala v červenci a srpnu (podle průzkumu ATO – Nielsen Admosphere) rekordní podíly na sledovanosti. V červenci poprvé v historii překonala, v cílové skupině 15 až 69 let, hranici 5%, v srpnu nárůst potvrdila (5,3 %), přičemž meziroční nárůst byl 13 %.

Pandemie opět zvýšila zájem o sledování televizního vysílání

„Diváci tematických televizních stanic tvoří specifickou skupinu, která často vyhledává konkrétní obsah a je svým televizním stanicím věrná i v průběhu letních prázdnin. Navíc velké televizní stanice v létě nasazují prázdninové programové schéma, z čehož rovněž těží tematické stanice a právě v tomto období vykazují nejvyšší podíl na sledovanosti z celého roku,” vysvětluje Michaela Vasilová, Managing Director společnosti Atmedia.

Rostly dokumentární, filmové, sportovní i dětské televizní stanice, takže například v porovnání s prvním pololetím letošního roku Cartoon Network, Disney Channel a Minimax společně navýšily podíl o 61 % (cílová skupina 4-14 let).

Vyšší sledovanost mají přes prázdniny i dokumentární, filmové a seriálové stanice a návrat hlásí také sportovní kanály. V létě byla například zahájena Formule 1, kterou vysílá Sport 1 a Sport 2, a vysoká sledovanost přímých přenosů ukazuje, že se na ni diváci po pauze těšili.

Vstup do Diskuse

Napsat komentář