Ochota platit si více streamovacích služeb najednou se na britských ostrovech rapidně snižuje, stejně jako celková částka, kterou na ně Britové měsíčně vynakládají.

Čtyři z deseti Britů nejsou ochotni za streamovací služby utrácet více než 20 liber měsíčně (v přepočtu asi 540 korun). Vyplývá to z průzkumu The Trade Desk, podle něhož se streamování obsahu věnuje 73 procent obyvatel britských ostrovů a 84 procent ve věku 18 až 34 let dává této formě konzumace videoobsahu přednost před sledováním tradičního televizního vysílání. Na druhou stranu 23 procent Britů není ochotno za videoobsah jakkoli platit, 54 procent přiznává, že sdílí svoje účty ke streamovacím službám a 29 procent připouští, že cena je důvod, proč odhlásili nebo se chystají odhlásit některou ze streamovacích služeb.

Britové hromadně odhlašují Netflix a spol. Za druhé čtvrtletí šlo o půl milionu domácností

Čas věnovaný streamovacím službám v Británii ale roste. Letos jim Britové věnují o 40 procent více času než loni. U tradičního televizního vysílání je trend naprosto opačný, čas strávený u lineárních televizních kanálů meziročně klesl o 47 procent. Neochota platit za streamovací služby otevírá podle The Trade Desk cestu bezplatným televizním platformám, jejich obchodní model je založený na prodeji reklamních formátů. Lehce nadpoloviční počet Britů (51 procent) připouští, že by byli nakloněni takové nabídce streamovacích služeb, která by byla zdarma, ale museli by na ní sledovat reklamu, nebo by byla levnější a měla určitou míru reklamních spotů.

„Televizní prostředí prochází transformací, která nově definuje zážitek ze sledování a v důsledku toho se mění i reklamní průmysl. Vzestup zájmu o streamování vedl k novému modelu konzumace televizního obsahu, ve kterém každý tvůrce obsahu poskytuje uživateli možnost volby. A uživatelé očekávají, že budou moci sledovat, co chtějí, kdy a kde se jim to zachce. Inzerenti tak mohou počítat s novým, různorodějším publikem než v minulosti,“ cituje server Digital TV Europe Dava Castella z The Trade Desk.

Image by Freepik