Zpravodajské a publicistické Radio Zet, které loni na podzim odkoupila od skupiny Czech Media Invest společnost SPM Media, se chystá ještě v průběhu tohoto měsíce změnit název na Radio Prostor a upravit programové schéma.

O změnu názvu už provozovatel požádal Radu pro rozhlasové a televizní vysílání a jak dříve upozornil server Médiář.cz, stanice si už registrovala internetovou doménu www.radioprostor.cz, na které je vidět i nové logo rádia. Za přípravou programových změn stojí někdejší dlouholetý ředitel rádia Evropa 2 Petr Vladyka, který se začátkem letošního roku stal programovým ředitelem Radia Zet a provedl již několik personálních změn. Stanici opustilo hned několik moderátorů a redaktorů, Radio Zet najelo na nový denní harmonogram, i když si zachovává podíl anglického vysílání BBC World Service, což mu ukládá vysílací licence. V minulosti stanice fungovala jako česká BBC.

„Připravujeme prostor. Pro informace, politiku, ekonomiku, byznys, sport, kulturu a moderní životní styl. Připravujeme prostor pro vás a pro váš názor. Připravujeme Radio Prostor. Pro každý den,“ stojí na připravovaném webu přejmenované stanice. Už v březnu SPM Media upravila vysílání Radia Z tak, že zkrátila ve všední dny odpolední české vysílání o hodinu a o víkendech ponechala pouze anglické vysílání. Svého času mělo Radio Zet, které založila skupina Lagardere, konkurovat veřejnoprávnímu Rádiu Česko a po jeho zániku okruhu Český rozhlas Plus. Ten patří se 134 tisíci posluchači denně podle Radioprojektu k nejúspěšnějším stanicím Českého rozhlasu. Oproti tomu Radio Zet má podle stejného průzkumu jen okolo osmi tisíc posluchačů denně.