Dosud nejvyššího měsíčního podílu na celkové sledovanosti televize dosáhly v červnu ve Spojených státech streamovací služby. Podle průzkumu The Gauge od společnosti Nielsen si z celkového koláče sledovanosti televize ukously 37,7 procenta.

Historických rekordů dosáhly i podíly dvou konkrétních streamovacích služeb: YouTube (8,8 procenta) a Netflixu (8,2 procenta). Naopak zájem o terestrické televizní vysílání (20,8 procenta) a kabelovou televizi (30,6 procenta) setrvale klesá. Podíl streamovacích služeb se oproti květnu v meziměsíčním srovnání zvýšil o 5,8 procentního bodu a více než z poloviny se na tomto růstu podíleli diváci ve věku od dvou do 17 let. Nielsen poprvé do dat zařadil službu Paramount+, která v červnu dosáhla jednoprocentního podílu na celkové sledovanosti televizních přijímačů. Pomohl jí k tomu nový seriál Star Trek: Strange New Worlds, který na americkém trhu vygeneroval jednu miliard zhlédnutých minut.

Nejsledovanějším obsahem streamovacích služeb ve Státech za červen byl akční seriál SWAT, který se objevil v nabídce Hulu, Netflixu a Paramount+. Na všech platformách dohromady dosáhl za červen pět miliard zhlédnutých minut. Červnová čísla výrazně ovlivnil začátek letních prázdnin, který zvýšil dobu sledování televizního vysílání a streamovacích služeb zejména u mladších cílových skupin diváků od dvou do 17 let. Výrazně to pomohlo zejména streamovacím službám, které nabízí bohatší knihovnu pro děti a mládež. Například Disney+ si polepšil na dvouprocentní podíl na sledovanosti a Max (dřívější HBO Max) na 1,4 procentní podíl na trhu. Ze služeb, které nabízí FAST kanály, tedy lineární online vysílání doplněné reklamou, byla nejúspěšnější Tubi s podílem 1,4 procenta.

Jak dopadl stejný průzkum v Mexiku a Polsku?

Nielsen zveřejnil výsledky průzkumu The Gauge i pro další trhy. Například v Mexiku během června vedlo v konzumaci televizního obsahu terestrické vysílání s podílem 35,4 procenta před streamovacími službami (21,4 procenta) a placenými televizními službami (16,0 procenta). Ze streamovacích služeb v Mexiku vedl YouTube s podílem 11,3 procenta před Netflixem (4,9 procenta). Všechny další VOD služby nedosáhly ani jednoprocentního podílu na trhu. Například Amazon Prime Video, HBO Max a Disney+ dosáhly shodně podílu 0,7 procenta na sledovanosti televizního obsahu.

Pro český trh jsou ale zajímavější data z průzkumu The Gauge v Polsku, kde v červnu vedl satelitní příjem televize (34,5 procenta) před kabelovou televizí a IPTV (30,4 procenta) a terestrickým příjmem televizního vysílání (23,0 procenta). Na streamovací služby připadl souhrnný podíl 6,4 procenta, z toho 1,8 procenta vykázal YouTube a 1,5 procenta Netflix. Poláci v červnu trávili u televizní obrazovky v průměru o 6 minut méně času denně než v květnu. YouTube byl nejvíc sledovanou streamovací službou už druhý měsíc po sobě. Netflix si oproti květnu mírně pohoršil, ale zvýšilo se jeho sledování prostřednictvím počítačů a notebooků, a to o 19 procent oproti květnu, což podle Nielsenu souvisí se začátkem sezóny letních dovolených.