Rok po svém spuštění má streamovací služba Prima+ přes milion uživatelů a získala i 125 tisíc předplatitelů některého z dvou zpoplatněných tarifů. Diváci na této službě odsledovali 110 milionů videí, u kterých strávili 43 milionů hodin.

Prima+ startovala 8. února 2023 a za první rok existence uvedla třináct prémiových seriálů, stovky epizod dříve než v televizi, přes tisíc českých a zahraničních filmů a více než tři a půl tisíce epizod zahraničních seriálů. Uživatelé nebo spíše uživatelky si podle provozovatele nejvíce oblíbili romantický obsah, komedie a rodinné seriály. „Mezi nejsledovanějšími pořady vede na celé čáře vlajkový primácký seriál ZOO,“ konstatuje skupina Prima. Alespoň jeden díl si pustilo bezmála 300 tisíc uživatelů. Na druhém a čtvrtém místě se umístily kriminální seriály Zákony vlka a Einstein – Případy nesnesitelného génia, třetí je kuchařská show Prostřeno! Do první desítky se dostaly ještě seriály Dobré zprávy, Pod hladinou, Eliška a Damián, Půlnoční zpověď, Agrometal a Poslední oběť.

„Jsme rádi, že se prima+ rychle etablovala a získala si stabilní uživatelskou základnu, která nadále roste. Chceme nabízet nejen bohatou knihovnu české a zahraniční tvorby, archiv starších pořadů a možnost sledování online vysílání, ale přinášet i celou řadu vlastních prémiových formátů, které diváci jinde nenajdou. Za uplynulý rok se nám podařilo uvést třináct premiérových pořadů, jakou jsou např. Pod hladinou, Sedm schodů k moci, Bez lítosti, Vytoč mého agenta, Banáni, Zákony vlka, Malá velká liga, Na vlnách Jadranu, Půlnoční zpověď, Agrometal nebo Bodyguardi. Právě tyto tituly jsou na platformě spolu s dalšími původními seriály Primy ZOO a Slunečná těmi nejsledovanějšími,“ uvedl generální ředitel skupiny Prima Marek Singer.

prima+ má našlápnuto k milionu Nejvyužívanější je nejdražší tarif

Čím dražší tarif, tím více času diváci u prima+ tráví

Ačkoli je prima+ nejvyužívanější v bezplatné formě, získala i 125 tisíc předplatitelů. U tarifu Free ji diváci využívají průměrně tři hodiny týdně, u tarifu LIGHT s menším podílem reklamy téměř sedm hodin týdně a u tarifu PREMIUM bez reklamy téměř 10 hodin týdně. „Z hlediska sledovanosti se nejlépe dařilo romantickému obsahu, a to ať už domácímu jako ZOO, Slunečná či Modrý kód, či zahraničnímu, například Láska klepe na dveře nebo Zasněná láska. Hned v závěsu byly komedie a rodinné pořady,“ přiblížil Josef Beneš, ředitel VOD služeb skupiny Prima. Zájem však nevzbuzují pouze o seriály, ale i o filmy. Hned deset z nich překonalo za první rok hranici 30 tisíc diváků. Nejúspěšnější v tomto ohledu byl romantický trojlístek Ostrov, Prezidentka a Ženy a život a pohádková fantazy Princezna zakletá v čase 2.

„Na prima+ najdou diváci kromě naší vlastní tvorby i přes tisíc českých a zahraničních filmů a více než tři a půl tisíce epizod zahraničních seriálů. V nejbližší době navíc chystáme uvedení premiér seriálů a pořadů Zalez do spacáku, Plnej kotel, Inkognito nebo novou soutěžní show Česko na grilu,“ doplnila Alex Ruzek, programová ředitelka skupiny Prima. V sekci prima+ Originlas je jasným vítězem pořad Pod hladinou s necelým milionem zhlédnutí, u kterého si alespoň jeden díl pustilo přes 120 tisíc diváků. Dařilo se i dokumentární sérii Bez lítosti o doživotně odsouzených vrazích a fiktivní sérii Sedm schodů k moci inspirované českým politickým prostředím. Statistiky vychází z dat NetMonitoru a Google Analytics za období od 8. února 2023 do 28. ledna 2024.

Další prodej práv České televize Filmy a seriály míří na prima+

Štítky