Téměř 270 milionů uživatelů Netflixu po celém světě může od minulého čtvrtka v předpremiéře testovat novou podobu televizní aplikace této největší streamovací služby na světě.

Úprava úvodní stránky Netflixu na televizních obrazovkách má pomoci uživatelům rychleji se rozhodnout, co budou chtít sledovat. Americká streamovací služba tak chce prodloužit čas, který u ní diváci tráví. Úpravě aplikace předcházel průzkum, v němž Netflix podle generálního ředitele Pata Flemminga zjistil, že uživatelé při výběru vhodného titulu prováděli „oční gymnastiku“ a těkali z jedné části úvodní obrazovky Netflixu na druhou. „Přecházeli od názvu seriálu k aktuálním TOP pořadům, k Box Artu, k videu a zpět k synopsím,“ popsal agentuře Reuters Flemming, podle něhož Netflix usiluje o to, aby hledání vhodného obsahu bylo jednodušší, intuitivnější a navigace pro všechny snazší.

Úprava zahrnuje zvětšení titulků pořadů, jiné umístění doplňujících informací a zvýraznění informací typu „tento film nebo pořad byl osm týdnů v TOP 10“. Zkušební provoz nové podoby televizní aplikace vidí jen část uživatelů Netflixu. Streamovací služba chce na základě jejich zpětné vazby změny upravit, než novou verzi otevře všem ostatním. Netflix považuje dobu strávenou sledováním jeho streamovací služby za klíčovou metriku, dokonce důležitější než celkový počet předplatitelů. Ten mimochodem přestane od příštího roku zveřejňovat a pro potřeby burzy na Wall Street bude udávat právě průměrnou dobu strávenou používáním aplikace.

Co dalšího Netflix chystá ve změněné televizní aplikaci? Hlavní menu se přesune z levé části obrazovky do jejího záhlaví. Přibyde nová karta „Můj Netflix“ s pořady nebo filmy, které uživatel rozkoukal nebo těmi, které si uložil pro pozdější sledování. Služba chce nadále nabízet personalizované tipy pro každého uživatele. „V rámci těchto změn nedochází k žádné úpravě algoritmu s doporučenými videy,“ uvedl Pat Flemming.

Štítky