Vánoce a konec roku vůbec patří z hlediska televizní sledovanosti k opravdovým žním a také k nejspecifičtějším dnům. Česko má tyto svátky neodmyslitelně spjaté se sledováním televizního vysílání, ať už v podobě pohádek nebo domácí klasiky.

Televizor si během tří vánočních svátků, podle společnosti Atmedia (průzkumy ATO – Nielsen), zapíná 8,7 milionů lidí starších čtyř let a sledováním tráví v průměru více než 5,5 hodin denně. Na dalším místě se pak objevuje poslední den v roce, což není nic překvapivého.

Co si zastreamovat na přelomu roku 2023? Indiana Jones, Barbie a také Koruna a Echo

Právě sledování televize je během vánočních svátků tradiční aktivitou pro všechny věkové skupiny, včetně těch nejmladších. Například diváci mezi 25 a 44 roky s dětmi do 14 let trávili Štědrý den v předchozích třech letech sledováním televize v průměru 6,5 hodiny a přijímač si zapnulo 87 % z nich.

A další skupiny opět v předchozích třech letech?

  • 15-24 let – TV si na Štědrý den pustilo v průměru 66 %, doba byla téměř 4 hodiny,
  • 25-34 let – průměr 75 %, doba se vyšplhala na 5,5 hodiny a
  • 35-44 let – 85 % a přes 6 hodin.

Pohádky o Vánocích jedou často již od ranních hodin a sledovanost se tak na Štědrý den dostává na dvojnásobné hodnoty už kolem osmé hodiny ranní. Z tematických stanic se pak, podle Atmedie, daří například CS Filmu, který je zaměřen právě na českou a československou kinematografii. Minulý rok si tento kanál zapnul, oproti běžnému dni, téměř dvojnásobný počet lidí.