Tradiční sledování televize u našich sousedů v Polsku se stále drží , i když streamování v minulých měsících zaznamenalo významný růst. Vyplývá to z posledního bulletinu z výzkumu Nielsen’s The Gauge Poland.

Srpen a celé léto je obvykle charakterizováno kratším časem stráveným u sledování obsahu na televizních obrazovkách doma než jiná roční období. A ani letošní srpen nebyl jiný – Poláci trávili u televizní obrazovky v průměru 3 hodiny a 32 minut, zatímco v zimních měsících to bylo průměrně 4 hodiny a 15 minut.

V srpnu největší podíl na sledovanosti TV tvořili diváci sledující satelitní TV (34 %), následovala kabelová a terestriální televize. Tradiční televize tvořila 86,6 % celkové TV sledovanosti. V tradiční televizi byly stejně jako v červenci nejoblíbenější zpravodajství a sportovní obsah. Zatímco tradiční lineární televize stále dominuje, dosáhlo využití streamovacích služeb v televizi nového rekordu, když od července vzrostlo o 0,2 procentního bodu na 7,1 %.

USA: Stream poprvé porazil kabelovky Netflix a spol. vedou i nad satelitem a terestrikou

YouTube zůstal nejčastěji sledovanou streamovací platformou a představoval dvouprocentní podíl na čase stráveném sledováním obsahu na televizní obrazovce, což je o 0,1 procenta od července víc. Netflix si ponechal svůj 1,7-procentní podíl, nezměnil se od července.

Žádná ze zbývajících streamovacích platforem seskupených v kategorii „Ostatní streamování“ dosud nedosáhla prahu pozorování, aby byla zaznamenána samostatně.

Údaje pocházejí ze zdroje společnosti Nielsen, který se skládá z 3 500 domácností a téměř 9 700 panelistů. Vychází z měsíčních údajů o podílu publika AMR (Average Minute Rating). Data jsou prezentována pro osoby starší 4 let, rozdělená na kabelovou, satelitní, pozemní televizi (lineární i posunutou v čase do 7 dnů) a sledovanost ze streamování (sledovanost televizních stanic v přímém přenosu na platformách OTT je klasifikována jako streamování). Kategorie „Jiné“ zahrnuje shlédnutí nerozpoznaného obsahu.

Gauge™ byl vytvořen, aby poskytoval mediálnímu průmyslu měsíční analýzu využití televize napříč klíčovými platformami pro potřebymediálního průmyslu. Nielsen vydal své první vydání The Gauge™ v USA v květnu 2021. Nielsen Polsko vytvořil tuto iteraci The Gauge™ pomocí metodologií koncepčně podobných těm v americké verzi. Při jakémkoli mezinárodním srovnání je třeba brát v úvahu případné použité metodologické rozdíly.

Rekordní streaming v USA V červnu podíl 37,7 % na sledovanosti