Ještě v průběhu letošního jara dojde k přejmenování streamovací služby HBO Max na Max, ale zároveň i k rozšíření jejího obsahu a změnám v předplatném.

Max přijde na český trh necelý rok po rebrandingu ve Spojených státech, kde se pod tuto značku spojily do té doby samostatné streamovací služby HBO Max a Discovery+. Byl to i důsledek fúze velkých amerických studií Warner Bros. a Discovery. Nyní tyto změny přichází i do Evropy a Česká republika bude v první vlně zemí, kde se projeví. Co nás tedy čeká?

Výrazně víc obsahu, včetně živých přenosů a stahování obsahu

Když startoval Max na americkém trhu, nabídnul víc než dvojnásobek obsahu oproti končící službě HBO Max. Celkem šlo o 35 tisíc hodin filmů, seriálů a dokumentů. Výrazně přibylo právě dokumentů, na které byla specializovaná služba Discovery+. Její původní obsah tvořil v prvních dvou týdnech provozu Maxu pětinu přehraného obsahu. Warner Bros. Discovery (WBD) také zvýšil počet titulů dostupných ve 4K rozlišení a dost podstatnou změnou bylo i zařazení lineárních kanálů s živým vysíláním, konkrétně pak sportu. To bude klíčové právě pro evropský trh, protože WBD je majitelem kanálů Eurosport a ty jsou držitelem kompletních práv na olympijské hry. Letní olympiáda z Paříže tak bude Maxem plně pokrytá, včetně speciálních olympijských streamů známých dříve ze služby Eurosport Player.

Max by mohl nabídnout i další lineární kanály, které WBD provozuje v České republice. Jde o prémiové filmové stanice HBO a Cinemax známé dosud spíše z nabídek kabelových operátorů a poskytovatelů IPTV. Co nová služba nabídne určitě, ale jen pro určité předplatitele, bude možnost stahování obsahu do zařízení a jeho přehrávání offline. Omezeno bude počtem pořadů měsíčně podle úrovně předplatného (podrobněji níže). Uživatel tak už nebude muset být neustále připojen k internetu, aby mohl využívat tuto streamovací službu, zároveň však bude obsah dostatečně ochráněn před možností překopírování do jiného zařízení a automaticky se po určitém čase smaže. Nebude ho možné také sdílet s dalšími uživateli, pouze přehrát na zařízení, do kterého byl stažen.

Max nahradí HBO Max už na jaře Nabídne i živé vysílání Eurosportu

Zavedení více tarifů včetně reklamy

Max byla jedna z prvních globálních streamovacích služeb, která zavedla vedle jednoho druhu předplatného i další tarify s nižší cenou, ale uživatelé za to museli snést sledování reklamy. Má v podstatě stejný model jako česká služba prima+, která nabízí tři druhy předplatného: jeden je zcela zdarma, ale s plnou dávkou reklamy a bez možnosti sledování titulů prima+ Originals a online předpremiér televizních seriálů, druhý je levný, ale s poloviční porcí reklamy a třetí je za plnou cenu, ale zcela bez reklamy. Max nemá tarif zcela zdarma, ale také pracuje s třemi druhy předplatného. Ve Spojených státech jde o tarif Max Ad-Lite, který obsahuje reklamu, umožňuje souběžné sledování na dvou zařízeních, nabízí obsah v rozlišení 1080p (Full HD), prostorový zvuk 5.1, ale uživatel si nemůže stahovat obsah do svého zařízení a sledovat ho offline.

Prostřední tarif Max Ad Free je prostý reklamy, nabízí stejné technické parametry jako tarif Max Ad-Lite, ale umožňuje měsíčně stáhnout 30 pořadů do zařízení a sledovat je offline. A konečně nejvyšší tarif Max Ultimate Ad Free je také bez reklamy, umožňuje souběžné sledování na čtyřech zařízeních, obsah nabízí až v rozlišení Ultra HD/4K se zvukem Dolby Atmos a předplatitel si může měsíčně stáhnout až 100 pořadů a přehrávat si je offline. Cenově vychází v USA nejlevnější tarif Max Ad-Lite na 9,99 dolaru měsíčně (v přepočtu 224 korun) nebo 99,99 dolaru ročně (2244 korun). Tarif Max Ad Free vyjde na 15,99 dolaru měsíčně (359 korun) nebo 149.99 dolaru ročně (3366 korun) a tarif Max Ultimate Ad Free stojí 19 dolarů měsíčně (426 korun) nebo 199,99 dolaru ročně (4488 korun). Evropské ceníky ale budou dozajista nižší než ty americké.

HBO Max končí, ať žije MAX! Jak se změna dotkne předplatitelů?

Omezení sdílení hesel stejně jako u Netflixu

Součástí změn při rebrandingu z HBO Max na Max bude i omezení sdílení hesel k uživatelským účtům této streamovací služby. Prezident a generální ředitel WBD Jean-Briac Perrette na konferenci Morgan Stanley’s Technology, Media and Telecom 2024 v San Francisku minulý týden uvedl, že koncem tohoto roku Max podnikne tvrdá opatření proti lidem, kteří sdílejí přístupová hesla ke službě mimo domácnost. Max je úplně nezakáže, ale spíše je zpoplatní po vzoru Netflixu, což mu přinese další dodatečné příjmy. Ostatně, podobným způsobem se na americkém trhu zachovaly i další streamovací služby Disney+ a Hulu. Zároveň služba nabídne větší počet samostatných balíčků s živými streamy, čímž v podstatě vytvoří cosi jako kabelovou televizi druhé generace bez potřeby operátora a jeho infrastruktury.

V podstatě by mělo jít o programové balíčky, jak je dnes známe u poskytovatelů placených lineárních televizních služeb, ať už jde o IPTV, kabelovou nebo satelitní televizi. Vedle několika druhů kompletního předplatného tak budou existovat „minibalíčky“ pro úzce zaměřené cílové skupiny, například fanoušky sportu nebo alternativních filmů či dokumentů. Kdo si nevybere z celkové nabídky služby Max, bude si moci předplatit jen určitou jasně definovanou část obsahu. Zda však Max přijde s takovou širokou nabídkou různého typu předplatného již letos na jaře, nebo to bude až později, to se dozvíme patrně až na tiskové konferenci WBD ke startu její první volně šířené televizní stanice Warner TV, která se uskuteční za dva týdny, 26. března, v Praze.

Majitel HBO dokončil fúzi s Discovery Vznikla společnost Warner Bros. Discovery

Úvodní foto: Warner Bros. Discovery