19. ročník odborné konference se uskuteční již tento čtvrtek 13. června v Kongresovém sálu České televize v Praze na Kavčích horách.

Celkem 30 sítí pro terestrické digitální rozhlasové vysílání ve standardu DAB+ má do čtyř let vzniknout v České republice. Vedle celoplošného multiplexu Českého rozhlasu půjde o 29 dalších sítí určených pro komerční rádia, které letos v únoru přidělil v aukci kmitočtů Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Podaří se všechny tyto sítě zprovoznit a naplnit obsahem? A při jaké naplněnosti budou jednotlivé sítě životaschopné? Nejen o tom budou debatovat zástupci českého rozhlasového trhu, operátorů sítí a regulačních orgánů na 19. ročníku odborné konference DIGIMEDIA 2024, který se uskuteční tento čtvrtek 13. června v Kongresovém sálu České televize v Praze na Kavčích horách.

Od akademické debaty o DAB+ k praxi

Panelové diskuse vítězů aukce ČTÚ, vůbec první od dokončení tohoto výběrového řízení, se zúčastní prezidentka mezinárodní organizace WorldDAB Jacqueline Bierhorst, vedoucí odboru správy kmitočtového spektra ČTÚ Jiří Duchač, technický ředitel Českého rozhlasu a viceprezident WolrdDAB Karel Zýka, prezident Asociace provozovatelů soukromého vysílání a generální ředitel Rádia Impuls Jiří Hrabák, ředitel sekce regulace a právního oddělení Českých Radiokomunikací Marcel Procházka, výkonný ředitel společnosti Broadcast Services Jakub Juhas, majitel společnost RTI cz Václav Ježek, majitel společnosti Joe Media Miroslav Pýcha, majitel společnosti Fiera touch Pavel Hájek a člen dozorčí rady společnosti Play.cz Jan John.

„Digitálnímu rozhlasu se na konferenci DIGIMEDIA věnujeme už řadu let a dosud to byla víceméně akademická debata. Letos poprvé můžeme mluvit o konkrétních plánech a cílech operátorů sítí, které začátkem roku vydražil ČTÚ. Do dvou let mají vzniknout dvě celoplošné sítě pro komerční rádia a dalších 27 regionálních multiplexů pokrývajících jeden nebo více krajů. To vše při mizivé penetraci domácností digitálními rozhlasovými přijímači a zachování analogového vysílání v FM pásmu,“ říká Pavel Brabec, prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace, která je pořadatelem konference DIGIMEDIA 2024.

DIGIMEDIA 2024 uvítá prezidentku WorldDAB Jacqueline Bierhorst se zapojí do diskuse o DAB+

Dvě celoplošné a 27 regionálních sítí ve výstavbě

Kmitočty pro celoplošné sít určené komerčním rádiím získaly společnosti Czech Digital Group (dceřiná společnost Českých Radiokomunikací a RTI cz, o regionální sítě se podělily společnosti Broadcast Services, Fiera touch, GG Omikron, Joe Media, Play.cz a Teleko digital. Všechny tyto společnosti nyní řeší výstavbu sítí a také začínají vyjednávat s potenciálními zákazníky. Pokud by mělo být všech 29 sítí pro digitální vysílání komerčních rádií zaplněno, muselo by v České republice přes DAB+ vysílat na 400 soukromých programů. Takový počet by ale klasický reklamní trh pravděpodobně neuživil.

Konference DIGIMEDIA 2024 se koná pod zástitou ministrů průmyslu a obchodu Jozefa Síkely a kultury Martina Baxy, Českého telekomunikačního úřadu, Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, senátora Davida Smoljaka a generálního ředitele České televize Jana Součka. Hlavními partnery akce jsou České Radiokomunikace, Český rozhlas, Český telekomunikační úřad a společnost Digital Broadcasting, mediálními partnery časopis Marketing a Media, weby MediaGuru.cz, Televizniweb.cz, ICT Network News a B2B Network News z vydavatelství Averia Ltd.

Pět z osmi operátorů odmítá změny v DAB+ ČTÚ přišlo 14 připomínek k revizi spektra

Více informací o konferenci DIGIMEDIA 2024, programu a registraci účastníků naleznete zde.

Štítky